Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JOK
Jeg har netop købt et CA modul til mit nye LG SL8000 og smidt mit YouSee kort i, så jeg kan se Canal+ direkte på tv’et.
Nu går det så pludselig op for mig at jeg har et problem, når jeg skal optage programmer fra Canal+ på min Harddisk-optager. Tidligere var signalet tilslutte min Selector som så sendte signalet videre til harddisk-optageren.
Findes der en løsning, så jeg kan få smidt de afkodede kanaler ned på min Harddisk-optager eller tvinges jeg til at købe en ny harddisk-optager med mpeg4 tuner og CAM slot?

På forhånd tak
JOK skrev:Findes der en løsning, så jeg kan få smidt de afkodede kanaler ned på min Harddisk-optager eller tvinges jeg til at købe en ny harddisk-optager med mpeg4 tuner og CAM slot?
Jeg har netop selv købt en Yousee/Samsung box for at kunne optage kodede kanaler i digital kvalitet. Jeg overvejede en kortsplitter med besluttede mig istedet for at sætte kortet i Samsung boxen. Så kan konen også finde ud af optage sine tøseudsendelser direkte fra EPG'en. Ulempen er, at visse SD kanaler vises i "original" størrelse og altså ikke fylder en HD skærm helt ud. Texttv er heller ikke suverænt på boxen. Fjernbetjeningen til boxen er noget plasticfis, men jeg bruger en Harmony, så det gør mig ikke noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SD-kanaler fylder hele skærmen ud hvis du bruger "zoom"-funktionen på boksen. Ser du HD-kanaler, som ikke viser HD, så vil du få et reduceret billede på skærmen med Samsungs. Her må du skifte til den tilsvarende SD-kanal for at få billedet til at fylde hele skærmen.
Af Peter Schrøder
yakken skrev:SD-kanaler fylder hele skærmen ud hvis du bruger "zoom"-funktionen på boksen. Ser du HD-kanaler, som ikke viser HD, så vil du få et reduceret billede på skærmen med Samsungs. Her må du skifte til den tilsvarende SD-kanal for at få billedet til at fylde hele skærmen.
Problemet er nok at jeg smider signalet igennem min Onkyo receiver. Zoom funktionen på boxen bliver ikke så kønt, så jeg har vænnet mig til det lidt mindre billede. Sjovt nok vises Discovery SD med logo og undertekster delvis i den sorte ramme udenfor billedet. Det virke bevidst, på en eller anden måde. Hovedparten af SD kanalerne vises fuld skærm omend i 4:3, hvis udsendelsen er i det.