Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er 4 års ekstra garanti 1500,- værd?

Ja
1
25%
Nej
3
75%
Brugeravatar
Af ralarsen
Hejsa

Jeg er efter længere overvejelser endt med en beslutning om at købe Sony EX700 40".
På Pricerunner finder jeg nettets billigste pris til 7500,- og i Sony Center kan man i denne uge få det til 8990,-

Forskellen (bortset fra prisen) er at man på nettet (i dette tilfælde Proshop) får 1 års garanti og i Sony Center får man 5 års garanti.

Sidst jeg købte fjernsyn var i 90'erne og det var et billigt 14". Så mit problem er at jeg ikke aner om 5 års garanti er brugbart....

Går moderne fjernsyn i stykker? Har jeg brug for 5 års garanti? Vil jeg betale 1500,- for 4 års ekstra garanti?

Kan du hjælpe mig med at svare på nogle af spørgsmålene?
Af Martin Sjøstrand
Det kommer jo lidt an på hvad den garanti dækker?

Hvis det er en af dem, som f.eks. fona´s der dækker hændelige uheld, så den dækker ting så som hvis at man taber det under en flytning, så er den måske meget god.... på den anden side, nu er et tv jo en rimeligt stationær ting.... så det er måske mere anvendeligt på bærbare pc´er osv.

Så er der selvfølgelig også prisen, hvor man skal gøre op med sig selv om det kan betale sig. Var det et tv til 15-20.000, ville jeg klart overveje det, men når du kan få det til 7500, så er det jo en stor procentdel, og går tvét i stykker om 3-4 år, så er det vel lige før du kan få samme tv til den tid, til 1500 ;)
Af amarone
Ja, det er altid lidt af et dilemma den slags :s

Det er nok en gammel diskussion, men jeg vil nu stadig mene, at du har 2 års garanti det pågældende sted du har fundet via Pricerunner - i stedet for 1 år O_O
Selv ville jeg nok spare de ekstra penge (de 5 år og "den forhøjede købsprise" er jo nærmest som at købe en tillægsforsikring og den slags gør jeg af princip aldrig :))
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har selv tegnet en elektronikforsikring hos et forsikringseelskab. Jeg har en del elektronik, så det har jeg vurderet er fornuftigt.

Det er jo sjældent at disse udvidede garantier fra producenterne også omfatter selvforvoldt skade, som f.eks. det at tabe Tv'et. Derfor synes jeg også det bedre kan svare sig at tegne en overordnet i stedet for at stå i dilemmaet hver gang man køber et nyt enkeltprodukt i den højere prisende.

Uanset hvad har du dog de 2 års reklamation på produktet. Det er også min erfaring, at Proshop generelt er meget service-mindede. Jeg har selv handlet en del hos dem gennem tiden og har også returneret produkter.
Af amarone
Ja, en overordnet elektronikforsikring må være det rigtige svar.
Jeg undersøgte det for nogen tid siden. På daværende tidspunkt var der dog vist kun et enkelt forsikringsselskab der tilbød denne forsikring (mener det var omkring 1000 kr. pr. år - og så gjaldt den altså al elektronik inden for hjemmets 4 vægge).
Der kan dog meget vel være kommet flere til siden.
Hvis nogen lige har noget opdateret viden på det felt, kunne det da være spændende også at høre om det (priser/dækning m.m)
Af ambrosius
Det er måske lidt udenfor emnet, men hvis man køber et Sony tv, hvordan er det så med garanti-reperationer? Skal man slæbe skærmen tilbage til forhandleren, eller kommer der en servicemontør fra producenten ud til en og laver det?
Mener det er sådan det fungerer med Samsung skærme over 40".

Overvejer også selv hvorvidt mit tv skal købes i Sony Center eller over internettet.
Af Thor-thor
Jeg ville da forhandle med Sony center mht. pris.
Det ville undre mig, hvis de ikke vil slå noget af prisen, så den kommer i nærheden af online prisen.
Af Arne..
Jeg vil da tro at hvis du køber din fladskærm hos et sony center, at de så henter det hvis det skal til rep.

Jeg ved at hvis du køber fladskærm i et Panasonic center så henter og bringer de det .. så mon ikke at sony også gør det .. 8)

Om det er pengen værd at give 1500kr mere for at købe en fladskærm i en butik er jo op til folk selv at vudere, men jeg vil da helt klart gøre det.. men jeg vil da også forhandle om prisen .. :p

Jeg vil så heller spare på alle andre former for extra forsikringer .. men nu flytter jeg heller ikke så tit og jeg magter nu nok at flytte en fladskærm uden tabe den .. 8) 8)
Brugeravatar
Af michelskovbo
Hvis man køber Sony tv i et Sony Center og får 5 års garanti - så bliver tv afhentet af værkstedet hvis det er over 40".

Sonys 5 års garanti dækker kun "produkt garanti". Dvs det er IKKE en forsikring.
Så hvis du ødelægger din remote, tv falder ned, du spilder øl bag i tv, er det IKKE dækket af garantien.
Har aldrig hørt om noget garanti fra producenten som tilbyder dette.
Hvis man ønsker at blive dækket for disse ting, kan man som nævnt enten vælge at forsikre igennem sit eget forsikrings selvskab eller købe en tillægsforsikring i Sony Center.
Prisen på forsikring i 5 år er 599,- eller 6999,- alt efter hvad pris du betaler for dit tv.

Den forsikring dækker så stort set alt det din egen forsikring ikke dækker.
Dvs vandskade, brand og tyveri er ikke dækket af Sonys All Care forsikring.