Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey.. Nu er det ved at være på tide at min gamle skærm bliver skiftet ud med en fladskærm.. Problemet er jeg ikke ved noget som helst om skærme.. Så håber på lidt hjælp...

Den må gerne være stor , da den primært skal bruges til poker , hvor jeg godt vil have godt overblik ... lidt word, og lidt spil
( primært counter-strike)..

Hvor stor skal skærmen være? Hvor meget skal jeg regne med at den koster?

Hvis I har nogle links til nogle skærme, må I meget gerne smide dem :)

/// Tao Nord (B
Af Tao Nord
Tak for svaret :)
Hvornår høj skal opløsningen være, for at du ville sige den er høj nok ? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det var naturligvis 2711 og ikke 2710 jeg mente. Jeg vil også foreslå dig at gå op i dén opløsning. Det bliver nok et problem at trække 3D-spil i den opløsning, men så må du jo sætte opløsningen i dine spil ned og evt. køre med sorte rammer omkring.
Af Tao Nord
Synes bare at det er mange penge for en computerskærm.. Spiller for hyggens skyld :)
Hvad ville I forslå hvis vi skal ned under de 5k ? :)
Af Tao Nord
Først og fremmest tak for den gode og hurtige hjælp..

Men må lige høre, skal også ud at købe et tv... Ville man kunne slå fluer med et smæk og nøjes med kun at købe et tv, og derved sætte computeren til tv'et? Eller ville det ikke fungere til mit formål ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, det kunne man godt. Ift. de modeller vi her har nævnt, så vil du dog få et noget større arbejde med at få skærmen indstillet korrekt mht. farver. Opløsningen bliver så også kun på 1920x1080.
Af Tao Nord
Kunne godt finde på at vælge tv muligheden.. Men har heller ikke meget forstand på tvs desværre.. Har læst og læst, men har stadig et par spørgmål :

Vil det kunne fungere med et 40" tv?
- Hvad skal jeg kigge efter når jeg vælger tv, hvis det skal kunne fungere både som skærm til computeren, som normalt tv, og til min ps3?

Har Kigget lidt på Samsungs LED Serie 8b og de nye modeller..
Eller LGSL8000 , Ville de kunne bruges?! JA, Nej, Hvorfor? :)

Og kan man så sætte et anlæg til tvet, som derved spiller computerens lyd? og ps3ens? :s

Sætter virkelig stor pris på jeres hjælp (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, de nævnte TV vil fungere udmærket til dét brug. Du skal generelt sørge for, at vælge et LCD-TV når vi snakker om monitorbrug. LED-modellerne vil være de mest strømbesparende, men effektforbruget vi uanset hvad være noget højere end for en 24" monitor.

Du vil oftest godt kunne sætte lyden til TV'et fra din PC via alm. phonokabler. PS3'en kører lyden via HDMI direkte over i TV'et, så dér skal der ikke trækkes ekstra kabler.