Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har kigget lidt på siden under anbefalinger og fundet 2 fjernsyn jeg regner med kan dække mit behov
Panasonic 37" Plasma-TV TX-P37X10Y
Panasonic - 37" - TX-P37X20

Sagen er den at damen og jeg er gået fra hinanden og jeg flytter i noget mindre end vores nuværende bolig. 42" vil efter min mening være alt for stort og derfor falder tankerne på 37" .. 32" er jeg bange for bliver lige småt nok.

Jeg bruger TV til at se TV (surprise surprise!) Dvd'er og gamer lidt ps3 fra tid til anden..

Hvilken af disse to er at foretrække - Eller skal jeg evt. kigge på andre modeller?

Faglig input såvel som personlige præferencer modtages :)
Af Nick_S
X10 er 2009 modellen
X20 er 2010 modellen.

Der er dog ikke sket det store rent billed-, eller funktionsmæssigt fra X10 til X20. Begge to er super skærme til prisen.
Men hvorfor ikke tage 2010 modellen når muligheden nu er der (den koster vel ikke meget mere end X10 alligevel?!).

Det skal dog siges at jeg på det kraftigste må anbefale dig at overveje hvorvidt 42" virkelig bliver for stort. Jeg kender alt for mange der har købt 37" og kort efter har været rigtig bitre over de ikke valgte 42" (specielt når prisforskellen ikke er større end den er ved X20 modellen).
Af BrianH
Du ved det sikkert, men x20y er blot efterfølgeren til x10y. De er begge gode, men overgås af de nyere LCD'er på markedet, der selvfølgelig er dyrere.

Ta' et PHILIPS 37PFL9604H
http://www.cinemagic.dk/shop/philips-37 ... 5587p.html

PS. 42" er ikke for meget som erstatning for damen. Prøv selv at spørge hende, hvor mange tommer hun skal have for at erstatte dig :)
Af steadi
Har selv et X10 i 37" udgaven. Jeg bor på kollegium og synes det passer ret godt til resten af rummet. 42" ville i mit tilfælde være for stort.

Mht. den anbefalede lcd ville jeg være noget afvisende, hvis du selv mener, at en skærm til 5000 kan opfylde dine krav, så mener jeg det ville være dumt at give 9000+ for en anden skærm:)

synes forresten at X10'eren er en dejlig skærm. Det største problem må vel være genskinnet i skærmen, som jeg hos mine forældre har set, at det kan være ret irriterende hvis tv'et står i et meget oplyst rum.
Af Mschmidt
10.000

Er desværre for dyrt til jeg vil overveje det.. skilsmisser og hussalg i de her tider er desværre ikke noget man bliver rig af ;)
Flytter iøvrigt i en lille 2 værelses lejlighed på omkring 50km2 med en meget lille stue.. 42" bliver for stort :) Det har vi nu i en stue der er meget større :)
Af Kratz
Jamen så snup du Panasonic X20.
Men kan altid diskutere hvad der er den bedste 37 tommer skærm på markedet, selv om jeg personligt synes den er blandt de bedste, og jeg ville tage den any day frem for et hvilket som helst Philips.
Men til prisen synes jeg den er uden for konkurrence. Du finder ikke andre 37 tommer TV hvor du får så meget skærm for pengene!
Brugeravatar
Af radiomand
På vores hjemmeside kan du se forskellene, som Nick_S skriver er der ikke meget billemæssigt, men der er noget funktionsmæssigt.

http://www.ppradio.dk/faq.html