Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af teamet
Hej. Kan man ikke udregne sin responstid vha jeres input-lag test?
I millisekund decimalerne kan jeg se andet decimal banke afsted, men det tredie decimal skifter med lidt under et halv sekunds mellemrum. Det må vel betyde at den ikke kan opdatere skærmen hurtigt nok, til at vise alle tallene. Så må man kunne regne sig tilbage og finde ud af, hvor hurtig ens skærm er? kunne man ikke måske udbygge testen, til at man trykker hver gang man ser et tal - eller måske et bestemt tal eg 5 - over et loop på 10 og så regne tilbage til hvad gennemsnittet bliver? Det ville vel give en rimelig god forståelse for skærmens hurtighed, da det munder direkte ud i et tal. Måske med forskellige baggrunde osv. (det ved I mest om).

Ville det ikke også være lettere for jer, hvis i anbefalede 3 skærme i tre størrelser - muligvis til 2 segmenter (billg/dyr eller billig/god/grafiker), da i derved ville afskaffe mange af de forumindlæg der netop handler om skærmkøb (måske...)

Blot nogle tanker

teamet
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Idet jeg kører testen med 100 fps og skærmen jo kun modtager de 60 via sit input, så kan testen ikke bruges til at give responstiden idet du jo efterlyser et tal på få ms. Usikkerheden er jo allerede et par ms alene på hvilket tal der vises. Hvis det sidste tal i testen ikke ruller afsted, så har du måske en af de maskiner hvor testen ikke fungerer optimalt på. Jeg har testet lag-testen på mine egne maskiner derhjemme og min Celeron processor i min ene bærbare kan af uransagelig årsager ikke vise tallene korrekt. Den får ms tallene til at se ud som om 1/10 s tæller langsomt opad - hvis man stopper den så kan man ramme det samme decimal igen og igen, hvilket jo ikke skulle være statistisk muligt.

Det har tidligere fået forslaget med en slags top 10 liste, men vi er lidt tilbageholdende med at sætte skærmene i bås på den måde i vores tests. Der er ret mange faktorer der kan spille ind i det endelige valg af skærm og vores test-database er trods alt ikke SÅ omfattende at vi kan lave kategorier der giver flere bud i hver priskategori.
Af teamet
Ja, jeg havde ikke lige tænkt på de 60 hz.. My bad.

Det er egentligt heller ikke noget, jeg som sådan efterlyser. Det var mest for at lette jeres arbejde med at besvare forumtråde, hvilket jeg synes i har gjort rigtig flot indtil nu. I kan overveje det, når i engang går lidt død i det :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil helst ikke lægge for meget i inputlag-testen ud over at man kan sammenligne to skærme vha. et kamera. Det er den primære funktion og programmet er ikke avanceret nok til at kunne give kvalitative svar på noget andet.

Responstidsmålinger skal foretages med det rette udstyr og når vi engang får noget sådant foræret så kommer disse målinger selvfølgelig også på testene ;)