Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allle

Har købt et SOny KDL 40V5500 TV og det er jeg rigtigt godt tilfreds med det udfylder fint mine behov.
Nu er det sådan at jeg godt kunne tænke mig at afspille film fra min netbook computer over TV'et og til det bruger jeg det alm. skærm stik (hedder det avi?? - det blå med 15ben).
Problemet er bare det at ikke skræmen fyldes ud når jeg sætter dem sammen. Opløsningen står til 1024x600.
Når jeg har tilsluttet kabler prøver jeg at trykke over således det kun er signal på tv ikke på computer, og så fylder billedet hele tv skærmen, men der står en fejl meddelses nede i højre hjørne, om at tv'et ikke understøtter denne opløsning..

Hvad gør jeg får at få den tekst væk eller evt. at gøre noget andet såldes billedet fylder hele tv'et??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal bruge 1920x1080 punkters opløsning for at dit TV får det rigtige signal. Om din netbook kan levere dette skal jeg ikke kunne udtale mig om, desværre. Du kan dog ikke vise samme opløsning på både netbook og TV samtidigt, da din netbook slet ikke understøtter så høje opløsninger på sin egen skærm.
Af riccodue
Det er korrekt :)

Jeg skulle gøre således at der kun blev vist noget på TV og ikke på den bærbare. Derefter skulle jeg kører en automatisk justering på tv for at få billedet centreret :)

Takker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ulempen ved at køre med VGA i stedet for DVI/HDMI er blandt andet dét du beskriver, at billedet ikke nødvendigvis sidder helt korrekt før man autojusterer det på TV'et. Det er en konsekvens af det analoge signal, som kan samle støj op på vejen. Med et digitalt signal ville du ikke have dette problem - hvilket dog ikke er en option på de fleste netbooks, da de kun har VGA.
Af riccodue
Hva er alternativer? Hvis jeg vil se film som man har liggende på ekstern harddisk?