Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
jeg har ikke få armene ned efter jeg har fået min HDHomeRun tuner til at spille med mit Win7 media center. Jeg modtager alle kanaler (incl DR HD) digitalt, selv om tuneren emulerer DVB-C.
http://www.silicondust.com/products/hdhomerun_dvbt

Det der er særligt ved HDHomeRun er, at den ikke indbygges i Media Center PC'en, men at den tilsluttes til netværket. Det betyder, at jeg er i stand til at dele den mellem flere Media Center. Det ene er mit primære Media Center, som er en kablet stationær PC. Det andet er min trådløst forbundne ThinkPad. Det trådløse skal dog være N-standard for at blive godt.

Mit primære Media Center bruger jeg sammen med to Extenere (Xbox 360 og en linksys extender). Hvis der er interesse kan jeg lave en konfigurationstegning

PS. HDHomeRun er en dual tuner. Jeg har vist givet ca. 1200 kr. for den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
God information. Vi får af og til spørgsmål fra frustrerede HTPC-byggere, som mangler en ordenlig DVB-C tuner. Så vidt jeg kan se, så må man undvære sine kodede kanaler da der ikke er kortlæser i?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, M-Card ligner det vi herhjemme kalder et CA modul, som netop er en kortlæser. Om man så også kan bruge de dedikerede DVB-C kortlæsere til eks. Yousee og Stofa herhjemme vil jeg nødigt gisne om.
Jeg har scannet lidt på Silicondust - der findes en HDHomerun Prime, med kortlæser - jeg kan blot ikke gennemskue om der er støtte til CI modul og eks YouSee kort.

Men det generelle koncept er jo genialt - streaming på netværket, det eneste der halter er dekodning af de kodede kanaler som jeg jo allerede har betalt for.

Er der nogen der har nyt? MM Vision tilbydrer kun den "gamle" dual tuner box og ikke prime
Brugeravatar
Af huntiedk
Jeg kunne være bange for at prime'n kun er til det amerikanske marked og ikke understøtter DVB. Men man kunne håbe på en eu-udgave med dvb c/t(2).