Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dhanse15
Hej.
Har bestilt et samsung 7705 til kr. 14.999 hos FONA. Men er kommet i tvivl om jeg skal tage et G20 i stedet?

Grunden til tvivlen er:

IR på tidligere Samsungskærme
MEGET plasmastøj på Samsung´s model 855
Højre pris på Samsung 7705 end G20´ern
Og har jo ikke ser 7705 i virkeligheden eller set tests af den endnu.

Hvad ville i vælge?
Vente og se på 7705 eller løbe ud og hente en G20´er.

Mvh
Dennis H. :s
Af Nick_S
Der er ikke rigtig nogen der kender noget indgående til 7 serien endnu tror jeg.

Men umiddelbart vil jeg sige at hvis Samsung følger deres normale "trends" vil du få et kanon fedt tv med et super billede. Dog tror jeg godt at du kan forvente at billedet på G20 vil være en smule bedre.

Hvis du går meget op i design, så vent og se hvad C7705 bringer. Er billedkvalitet og prisbevidsthed det vigtigste kan du ligeså godt springe ud i det og købe en G20.
Af Leviathan
Personligt tror jeg at Samsung'en ville have bedre billedkvalitet end G20. Hvis Samsung altså holder de gode takter fra sidste generation. Samsings serie 7 plasma herhjemme har flere af funktionerne fra serie 8 fra USA, så imo skal man nok op i en Panasonic V20 før du finder en reel konkurrent. Dette er selvfølgelig gæt fra min side, venter spændt på test fra Rasmus på dem begge :)
Af wcc
der er slet ingen tvivl om at du vil få et kanon tv hvis du vælger samsung, jeg tror ikke at pana kan være med der , 7 serien skulle være bedre end den 855 serie der kom sidste år. og efter hvad man kan læse i de forskellige forums på nettet kan pana ikke følge med samsung i år, heller ikke deres vt serie får serlige gode omtaler.
Af Nico
Står skærmen til 15k hos fona? 8)
Af dhanse15
Skærmen står til 15.995 hos FONA. Men fik den for 13.999,- God handel syntes jeg.
Men kan næsten ikke vente længere på det....

Dennis
Af Nico
dhanse15 skrev:Skærmen står til 15.995 hos FONA. Men fik den for 13.999,- God handel syntes jeg.
Men kan næsten ikke vente længere på det....

Dennis
Du skriver først du har bestilt det til 15k, men du har fået det til 14k eller hvad? Det lyder rimelig lovende mht. prisen i forhold til den vejledende.
Af dhanse15
Ups. Det må have været sættenissen der havde været på spil.

Jeg har givet 13.999 kr. for den nye Samsung PS50C7705 hos FONA.

Og ikke 15.000 som jeg kom til at skrive i det første indlæg.

Beklager fejlen.

Dennis
Af Nico
Det allerede 4k under den vejledende pris og tv'et er ikke engang landet i butikkerne endnu :p

Forresten sagde Fona hvornår du kunne forvente tv'et var på lager??
Af dhanse15
De mener den ankommer omkring d. 20. april. Men regner ikke med noget før omkring 1. maj.

Dennis
Af xenius
Er PS50C7000 samme model som PS50C7705 ?

Lurer lidt på udenlandske butikker nemlig..
dhanse15 skrev:Hej.
Har bestilt et samsung 7705 til kr. 14.999 hos FONA. Men er kommet i tvivl om jeg skal tage et G20 i stedet?

Grunden til tvivlen er:

IR på tidligere Samsungskærme
MEGET plasmastøj på Samsung´s model 855
Højre pris på Samsung 7705 end G20´ern
Og har jo ikke ser 7705 i virkeligheden eller set tests af den endnu.

Hvad ville i vælge?
Vente og se på 7705 eller løbe ud og hente en G20´er.

Mvh
Dennis H. :s
Jeg ville klart vente på 7705 og se den an først. Det er utvivlsomt en bedre skærm, da den jo afløser 855, som jo er mindst ligeså god som en V10.

855 har rigtigt nok issues med brummen, men de købere, der ikke har brummemodeller, har simpelthen et kanon tv. Min bror er en af dem og han har efter korrekt indkøring heller ALDRIG haft IR på den. Der er derfor ingen grund til at male fanden på væggen omkring 7705 så længe ingen har set den endnu. Hvis Samsung ikke har fået bugt med brummeproblemerne, kan du jo bare returnere den og købe noget andet.

Det kommer dog i sidste ende an på, hvor højt du vægter 3D delen. Det er den, de ekstra penge ryger på. Designmæssigt er det jo desuden en 'no contest' i Samsungs favør.

Hvis Samsungen kan erhverves til 13-14K, er der ingen argumenter for at haste ud købe G20 nu. Is i maven, is i maven... :)

Edit: Prisen skal du ikke sammenligne med G20, men derimod med en VT20, der koster lige under 20K. Det er VT20, der er sammenligningsgrundlaget for 7705, ligesom V10 var det for 855.
Senest rettet af Sir Spamalot 13 apr 2010, 10:50, rettet i alt 1 gang.