Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Claus81
Hej,

Havde egentlig bestemt mig for et Pana 50" G20 men er blevet rådet af sælgerne til at se efter et LCD istedet, grundet forholdsvis lys stue og en del gamingbrug :)

Så jeg håber I kan hjælpe med at foreslå et par LCD skærme der er på samme kvalitetsmæssige niveau som Pana'en, gerne i samme størrelse, og indenfor samme prisniveau :)

Det lader til at anbefalingerne på siden her går mest på plasma?

På forhånd tak,
Claus
Af red_martians
plasma er noget hurtigere end LCD så det taler for. Grundet til at LCD også kan tale for er at de i teorien ikke kan få det fænomen man kalder image-retention og burn-in. To fænomener hvor billedet kan hænge i skærmen, hvis det bliver påvirket over længere tid. F.eks. speedometeret fra et bilspil eller bare en intromenu.
Men ligesom der findes dårlige LCD-skærme så findes der også dårlige plasma'er. Panasonic er dog ret gode til at holde billedekvaliteten på et højt niveau.

Jeg vil dog vælge din første indskydelse. farvemæssigt er det svært at finde en knokurrende skærm i den prisklasse.
Af Dillerbabs
Jeg tror ikke du kan finde et 50" LCD til nogenlunde samme pris der er i nærheden af samme billedkvalitet. Jeg valgte en plasma da jeg vidste at jeg kom til at spille meget Xbox og det virker rigtig godt. Kan slet ikke forstå sælgeren i dette argument.
Jeg ville klart vælge G20'eren hvis jeg skulle vælge mellem det og hvilket som helst LCD-TV i den prisklasse..
Af Claus81
Super fede svar, så hælder jeg måske alligevel til G20 :) så må vi håbe jeg kan leve med plasma buzz, har kun haft lcd indtil videre..

Nu jeg lige nød til at spørge, er der så voldsomme forbedringer op til V20? Der er pengene værd? Eller kan man for den pris så få endnu bedre tv i andet fabrikat?

Det er sjældent jeg skifter tv, så vil gerne sikre mig et der kan holde gerne et par år.