Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af H-Hansen
Jeg er den lykkelige ejer af et G10, som jeg er yderst tilfreds med.
Jeg bruger skærmen til alm. TV fra YouSee, samt til lidt spil med PS3.
En enkelt gang har jeg set film på PS3 (Blue-Ray), hvilket var en stor oplevelse.

Jeg har netop læst testen af G20.
Det der tiltalte mig mest var den optagefunktion som nu er muligt med en ekstern harddisk.
Det er underligt at producenterne ikke har lavet skærme med en indbygget optagefunktion, som den der er i harddiskoptagere. Et ekstra tunermodul kan da ikke være undskyldningen! (Hvis man vil optage på en anden kanal)

Men skal jeg investere i en harddiskoptager, eller skifte til G20, og samtidigt få den "lille" forbedring i billedet?

Jeg ønsker at kunne optage programmer jeg ellers ikke har mulighed for at se.
Af Lars K
Hvis du vil have mulighed for at se et andet program mens du optager et andet har du jo ikke rigtig noget andet valg end en decideret HDD optager med DVB-C tuner.

Så du må tage stilling til hvad du har brug for ;)

Personligt ville jeg ikke spendere på et G20 hvis jeg i forvejen havde et G10. Heller ikke for USB optage funktionen.
Brugeravatar
Af Fibber35
Hvis du vil have mulighed for at se et andet program mens du optager et andet har du jo ikke rigtig noget andet valg end en decideret HDD optager med DVB-C tuner.
Er det så nu du løfter sløret for hvor du kan købe sådan en HHD optager med DVB-C tuner. For mig bekendt er de ikke på det danske marked. Med mindre du får dig en Yousee boks, og det er alle jo langt fra interesseret i. O-O
Af BrianH
Fibber35 skrev:
Er det så nu du løfter sløret for hvor du kan købe sådan en HHD optager med DVB-C tuner. For mig bekendt er de ikke på det danske marked. Med mindre du får dig en Yousee boks, og det er alle jo langt fra interesseret i. O-O

Kan man ikke bare tilslutte en DVB-C tuner til sin HDD optager?
Af BrianH
H-Hansen... Du skal selvfølgelig ikke købe et nyt tv (med mindre du har så menge penge, at det ikke betyder noget)
Af Lars K
ABEO i ALDI eller en Dreambox kan optage på harddisk via DVB-C

Du kan sikkert godt slutte en HDD optager til en DVB-C tuner men så lang tid tuneren ikke sidder i selve HDD optageren kan du ikke time.

Mener også at Triax er på vej med en DVB-C boks med USB til optagelse.