Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har mere eller mindre besluttet mig for at købe et LG 37SL8000, men er lidt i tvivl om hvor jeg skal købe det henne.

Kort og godt, så kan jeg:

1) Købe et nyt til 6.000 kr. hos en forhandler, der ikke tilbyder at jeg kan se tv på det, film eller lignende, men kun en demo-video. Derudover har jeg læst dårlige ting om dem på nettet mht. reklamationer, men vil ikke lægge for meget i det, da det er svært at vurdere om det er generelt eller enkeltstående tilfælde.

2) Købe en udstillingsmodel, der har stået i 3 mdr. og er som nyt (ifølge forhandleren) til 5.000 kr. og hvor jeg nærmest kan teste hvad jeg vil (mit indtryk).

'Problemet' er at de ikke har et nyt hos den 'gode' forhandler, så jeg hælder mest til at tage udstillingsmodellen, men ved ikke hvor stor betydning det har, at det er en udstillingsmodel?

Tak for hjælpen ! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det burde ikke have den store betydning, så længe garanti/reklamationsret ikke er ændret. Det er ikke fair at sammenligne en nypris på nettet med en pris i butikken, så 5000 kr. for modellen hos en forhandler lyder ikke urimeligt.
Af Storm Inc.
Jeg er ret sikker på at garanti/reklamationsret starter fra når jeg køber det.

Begge priser er butikspriser, så det er ikke netpris sammenlignet med butikspris.
Af Storm Inc.
Er der evt. noget jeg kan tage med for at teste om der skulle være noget i vejen med udstillingsmodellen? Noget software, en bestemt film eller lignende?

PFT !
Af noxity
Reklamationsretten gælder lige meget om det en demo-model eller ej.
Det eneste du skal bekymre dig om TVet fysiske tilstand eg. ridser, og så om alt tilbehør følger med. Her tænker jeg skruer, og specielt fjernbetjeningen.