Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Flatpanels er en fantastisk side, men forummets brugervenlighed/overskuelighed er tilgengæld elendig. En let måde at gøre det mere overskueligt og sørge for at der ikke bliver oprettet så mange tråde om de samme emner, ville være at opdele forummet mere. Lige p.t. er der et emne som hedder "Tv" og der bliver samtlige tråde om alle tv smidt i. Det er totalt uoverskueligt og ender altid med at der bliver oprettet spandevis af samme indlæg.

Det eneste som fungerer godt er når Flatpanels har lavet en anmeldelse og en tilhørende tråd til den anmeldelse. Problemet er bare at det kun gælder de TV som bliver anmeldet og det er det jeg godt vil gøre op med.

Mit forslag er så at man opretter nogle undermapper, f.eks. under TV kunne man lave nogle flere mapper som hedder Panasonic, LG, Samsung, Sony osv. I de "producent" mapper kunne man så lave et indlæg som handler om de forskellige tv. f.eks. under Panasonic ville der være et indlæg som hedder "G20"(ligesom den tråd der blev oprettet da anmeldelsen kom op). En anden tråd kan så hedde "V20" osv. det ville betyde at der kun var 1 tråd om det tilhørende tv, istedet for hundrede tråde om det samme tv.

Der skal selvfølgelig stadig være en mappe som hedder "TV generelt" eller noget lignende, den kunne ligge i samme afdelening som "producent" mapperne.

Det vil betyde at samtlige tv på markedet ville have deres egen tråd, istedet for at det kun er dem som bliver anmeldt som har deres egen tråd. Det vil også gøre det lettere at finde frem til den tråd og læse den igennem for svar.

Jeg håber at det er forståeligt det jeg har skrevet og at man vil tage og gøre brug af nogle flere "mapper" og dedikerede tråde til de forskellige TV".
Af RogueAgent
Jeg tror det ville være alt for specifikt hvis der skulle være et underforum for hver producent, jeg er overbevist om at aktiviteten ville dale drastisk for dem der bare er "generelt" interesseret i TV skærme og ikke har en speciel mærke-præference.

Rigtig mange tråde handler jo også om hvorvidt skærm X fra Panasonic, skærm Y fra Sony eller skærm Z fra Samsung er den bedste - jeg tror det ville være temmelig tilfældigt hvor sådan en tråd ville blive oprettet, og ikke mindst hvem der tilfældigvis faldt over den.

I forvejen er der et forum til "generel" TV diskussion, og et separat forum til f.eks. diskussioner om panelteknologi, LCD kontra plasma osv, og det synes jeg er fint nok.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke, at flere mapper vil give mere overskuelighed. Så skal man blot lede i endnu flere underfora hvis man ikke lige ved hvilket mærke man leder efter. Der kunne evt. laves mapper til "Råd om køb" i både monitor og under TV, så vi fik sorteret købstrådene fra - disse er trods alt ret hyppige - og så tage den generelle diskussion om TV i en anden mappe.

Flere mapper vil dog, erfaringsmæssigt, gøre det sværere for helt nye medlemmer at oprette tråde det rette sted. Jeg flytter ret mange tråde fra alle vore andre underfora til eks. TV-sektionen, så endnu en valgmulighed vil nok ikke hjælpe på dén front.
Af Captain Awesome
Det ville være fint med en mappe til råd til køb. Evt. kunne man istedet for mapper, så blot oprette et indlæg om hver skærm. Ligesom der bliver gjort når der kommer en anmeldelse op. Så ville det også være lettere at moderere, da det kun er et emne man skal kigge i.

Jeg synes bare at der bliver oprettet for mange af de samme tråde om de samme skærme, hvor der bliver spurgt om det samme... Kun fordi man ikke kan finde det svar man søger, netop fordi der er så mange tråde om det samme :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Én enkelt tråd til råd om køb vil gå helt i fisk. Der er så mange brugere, der aldrig vil synes, at lige netop deres behov ligner andres, at tråden hurtigt vil komme ud i flere hundrede sider. Det vil jeg ikke moderere i. Oftest så spørges der jo ikke om man skal købe skærm X, men derimod hvilken skærm man skal købe - og hvor hører det så hjemme?
Af Captain Awesome
Jeg tror ikke at du helt forstår hvad det er jeg mener. Der skal ikke være en enkelt tråd/indlæg til råd om køb, men en "mappe" hvor man kan skrive flere indlæg i. Lige nu er der kun en "mappe" og det er "TV". Det ville være godt hvis der var en seperat mappe til "råd til køb", ligesom du selv foreslår. Så man får flyttet alle "råd til køb" indlæggene ind i en seperat mappe.

Det jeg mener angående et indlæg om hver skærm, handler ikke om råd til køb. Når flatpanels anmelder en skærm, opretter i samtidig en tråd hvor man kan snakke om den skærm der bliver anmeldt. Det er næsten altid en rigtig interessant tråd, hvor man får svar på en masse spørgsmål.

Problemet er alle de skærme i ikke har anmeldt endnu. De får ikke en "dedikeret" tråd og der bliver derfor oprettet mange tråde om den samme skærm(istedet for blot en, som de skærme i har anmeldt). Det kunne være fedt hvis i ville lave en officiel tråd om de mest interessante skærme.

Jeg håber at det er forståeligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Captain Awesome skrev:Problemet er alle de skærme i ikke har anmeldt endnu. De får ikke en "dedikeret" tråd og der bliver derfor oprettet mange tråde om den samme skærm(istedet for blot en, som de skærme i har anmeldt). Det kunne være fedt hvis i ville lave en officiel tråd om de mest interessante skærme.

Jeg håber at det er forståeligt.
Yes, så forstod jeg den også ;)