Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af plasmakay
#8642
Bedste TV du har set - omfatter dette også blandt plasma TV ?
Brugeravatar
Af bendix
#8659
Fed test Rasmus Larsen.

Jeg fik fjernet en del dithering ved at indstille lidt på biledets røde sort-niveau, men det regner jeg jo med du har helt styr på... :)
Af Tarkin
#8673
Rigtig god test, Rasmus! Synd, at du ikke kunne finde ud af om tv'et understøtter 1080p signaler. Det ved jeg, der er mange der ønsker svar på.

Kunne du ikke også skrive alle dine indstillinger i testen, dvs. for kontrast, lys, farve, skarphed, farvetone, PixelPlus, DNM, ClearLCD, dynamisk kontrast, DNR, Mpeg artifact reduction, farveforbedring, active control, lyssensor?! Bare så vi har noget at sammenligne med.

/Tarkin
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8676
Tak skal I have.

bendix: Jeg fik også fjernet en del af del, men jeg kunen aldrig få det helt væk. Jeg ved at andre også har prøet med måleudstyr og det har ikke lykkedes helt. Men selvfølgelig, det er et punkt, hvor der er plads til forbedring. Det ødelægger naturligvis ikke oplevelsen af et elelrs rigtig flot billede.

Tarkin: Uhh, jeg har afleveret det tilbage til Philips nu, men jeg kan da huske det meste i hovedet.

Brightness: 32
(9731D sættet havde langt bedre håndtering af gråtoner (pånær lige ditheringen, men det er en anden sag) end tidligere 9830, så man kan godt sænke brightness uden at få et helt unuanceret billede)
Kontrast: 75
Sharpness: 0
Farvetone: Sædvanelig (fordi man så kan indstille RGB og sortniveauerne)

RGB indstillingen kan jeg så ikke huske i hovedet. Jeg er sikker på, at jeg satte rød på 120, men de andre kan jeg desværre ikke huske =/ Så det mest præcise jeg kan sige, er nok dette, som jeg skrev i testen:
Her sænkede jeg både grøn og blå. Ved at sænke grøn opnåede jeg et mere balanceret forhold mellem rød og blå, og så blev jeg nødt til at sænke blå yderligere, da den var stærkt overdisponeret. Rød var desuden sat for lav, men ved at sænke blå, hæver man også typisk rød på Tv apparater.
Før testen målte jeg hvordan de tre grundfarver for fordelt på apparatet. Rød er ret underdisponeret, grøn og nogenlunde, blå er meget overdisponeret.
Jeg kan ret tydeligt huske hvordan Tvøet reagerer på de enkelte ændringer, så jeg kan godt udvide lidt på dette punkt, hvis I vil have et retningslinje for hvad der sker, når I justerer på RGB værdierne. :)
PixelPlus, DNM, ClearLCD, dynamisk kontrast, DNR, Mpeg artifact reduction, farveforbedring, active control, lyssensor?
Til, Fra, Til, Fra, Fra, Til/Fra (minimal effekt, kunne ikke helt afgøre det. det er jo en meget subjektiv faktor), Fra, Fra, Fra.

Active kontrol kan godt aktiveres. Det har lidt sideeffekter på billedet, men generelt set kan det fjerne lidt støj fra signaler, som f.eks. analogt tv.
Af Mr_Mo
#8695
God test.
Bruger Philips ikke S-IPS paneler? Synes Philips at deres egne paneler er for dårlige til deres topmodel, derfor de har skiftet til sharp?

Har den en drejelig fod?

Hvis du ikke kunne få den til at odtage 1080p HD signal, så må det antages at den ikke er i stand til at modtage dette? Den kan da ikke modtage nogle 1080p HD signaler og ikke andre? Det er jo bare 0'er og 1'er.
Kunne Philips ikke oplyse dig dette?
Af hitech
#8712
Syntes det kunne være en god ide hvis priser var angivet i forbindelse med anmeldelser
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8714
Vi plejer nu også at have et link til f.eks. EDBpriser på hver test, men priserne ændrer sig jo løbende, så hvis du læser anmeldelsen om 1 måned så er det jo håbløst at have angivet en fast pris i anmeldelse?

SÅ svært er det vel heller ikke at slå modelnumrene op på de TV vi har glemt at sætte links ind i.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8748
hitech: Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg ikke fik tilføjet et link til Edbpriser med prisen. Det må jeg have glemt.

Men derudover er jeg enig med yakken. Når vi laver anmeldelserne er det svært at angive prisen, for den er faldet kort efter, og det er umuligt at holde så mange anmeldelser opdateret.

Mr_Mo: Nej i deres topmodeller benytter de Sharps paneler. Sharp er generelt foran de andre mht. at producere store paneler, som samtidig er gode. Sharps paneler er generelt også bedre til at gengive kontrasten end Philips paneler, så det er nok noget af det, som har fået Philips til at tage ASV panelerne i brug. Desuden tror jeg, at Sharp kan levere det antal som Philips kræver.

Hvis du vil læse lidt om Sharps position, så har jeg skrevet lidt om den i anden del af messerapporten fra IFA i forbindelse med Sharps messestand. Det kan du læse her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1157705930

Jeg har hørt i en anden anmeldelse, at de fik et 1080p signal i gennem i noget det kaldte movie mode, hvad de så end mener her. Jeg havde dog ikke mulighed for det.

Philips Danmark giver lidt blandede meldinger. I starten sagde de, at de godt kunne, og senere har de sagt måske og nej. Så det hele er stadig lidt usikkert. Jeg tror vi må vente med den endelige bekræftelse indtil der kommer Blu-Ray afspillere på markedet.
Af hitech
#8750
Det er da bare dejligt hvis prisen falder, men har man en cirka pris er det jo let for den enkelte at se om produktet ligger i nærheden af ens budget. Men som der også bliver skrevet er der jo normalt et link til EDB priser.
Nu er det jo ikke for at være på tværs, men jeg ser bare mange at andre steder hvor priserne er opgivet ved anmeldelser. Er det jeres holdning ikke at påføre priser, jaaa, så er det jo sådan det er!

Hitech
Af HAbild
#10935
Hey...

Har netop købt et Philips 37PF9731D/10 men synes ikke jeg kan få billede i billede eller PIP til at virke. Er der nogen der kan hjælpe?

Er der nogen der har erfaring med opdatering af firmware til dette TV ?

\Vh
Henrik Abild
Philips 37PF9731D/10