Log ind med sociale netværk
11 sep 2006, 09:59
Beklager det sene svar. Det har længe været meningen at jeg vil frigive de RSS feeds, som jeg f.eks. bruger til Edbpriser.dk. Edbpriser vil dog have dem på en lidt speciel måde, så der skal lige laves nogle modifikationer i fællesskab med dem.
Det har også udsat projektet lidt, for jeg ville gerne have haft dem ud for lidt tid siden. Jeg kan ikke sige om der kommer RSS feeds på de enkelte fora. Muligheden for opdelingen er der bestemt, men jeg har også overvejet om jeg skal samle nogle kategorier.
Derudover kommer der RSS feeds for nyheder, artikler og fokusartikler i samme feed. Og ved siden af et for anmeldelser.
Men jeg vil da gerne høre lidt om ønsker for feeds på forummet. Hvordan ønskes de opbygget?
Det har også udsat projektet lidt, for jeg ville gerne have haft dem ud for lidt tid siden. Jeg kan ikke sige om der kommer RSS feeds på de enkelte fora. Muligheden for opdelingen er der bestemt, men jeg har også overvejet om jeg skal samle nogle kategorier.
Derudover kommer der RSS feeds for nyheder, artikler og fokusartikler i samme feed. Og ved siden af et for anmeldelser.
Men jeg vil da gerne høre lidt om ønsker for feeds på forummet. Hvordan ønskes de opbygget?
11 sep 2006, 13:25
Da jeg er en smule teknologifikseret (som måske de fleste herinde?) følger jeg også med indenfor pc'ere med videre ;-)
Jeg vil mene, at en hovedindeling kunne være
- skærme
- tv
- generelle nyheder vedr. skærme og tv
Det vil nok være mest hensigtsmæssigt med RSSfeeds for netop de 3 nævnte områder og mere præcis for
fora:
- computermonitors
- tv
, da disse to har langt den overvjende del af indlæg. Evt kunne man slå alle øvrige sammen?, selvom de er af meget forskellig karakter.
Og 1 RSSfeed for nyheder generelt (fra forsiden)
mvh per
Rasmus Larsen skrev:Beklager det sene svar. Det har længe været meningen at jeg vil frigive de RSS feeds, som jeg f.eks. bruger til Edbpriser.dk. Edbpriser vil dog have dem på en lidt speciel måde, så der skal lige laves nogle modifikationer i fællesskab med dem.For mit vedkommende fandt jeg dette forum, da jeg ledte efter en ny skærm (som jeg endnu ikke har købt). Jeg har da også bemærket, at der er en del, der søger oplysninger i forbindelse med køb. Det samme skete for ca. et år side, da jeg mente jeg ikke kunne undvære en hdrecorder ;-) og da var det recordere.dk, der måtte holde for, og jeg fulgte med 3 mnd før og 4-5 måneder efter og nu kun sporadisk.
Da jeg er en smule teknologifikseret (som måske de fleste herinde?) følger jeg også med indenfor pc'ere med videre ;-)
Jeg vil mene, at en hovedindeling kunne være
- skærme
- tv
- generelle nyheder vedr. skærme og tv
Det vil nok være mest hensigtsmæssigt med RSSfeeds for netop de 3 nævnte områder og mere præcis for
fora:
- computermonitors
- tv
, da disse to har langt den overvjende del af indlæg. Evt kunne man slå alle øvrige sammen?, selvom de er af meget forskellig karakter.
Og 1 RSSfeed for nyheder generelt (fra forsiden)
mvh per
11 sep 2006, 14:32
At lave en sektion udelukkende for TV og derefter en seperat for nyheder, vil nok gøre at der er meget få overskrifter at hente i førstnævnte kategori - vi tester trods alt en del flere monitors end TV.
Jeg vil mene at der overordnet bør være:
- Nyheder (som på forsiden)
- Tests (alle)
- Fokus og Artikler samlet
- Forumindlæg (evt. delt i de to underområder du selv nævner)
Så får du alt hvad vi smider ud af nyt fra hele siden.
- Tests (alle)
11 sep 2006, 17:13
Mit forslag gik på, at der skulle være 3 RSSfeeds i alt!
Jeg har ikke noget at indvende mod dit forslag - men jeg synes nu at de 2 underområder i fora: tv og computerskærme skal adskilles, da jeg tvivler på, at der er større sammenfald i interessenterne.
mvh per
yakken skrev:At lave en sektion udelukkende for TV og derefter en seperat for nyheder, vil nok gøre at der er meget få overskrifter at hente i førstnævnte kategori - vi tester trods alt en del flere monitors end TV.Jeg har åbenbart ikke udtrykt mig tydeligt nok.
- Tests (alle)
Mit forslag gik på, at der skulle være 3 RSSfeeds i alt!
Jeg har ikke noget at indvende mod dit forslag - men jeg synes nu at de 2 underområder i fora: tv og computerskærme skal adskilles, da jeg tvivler på, at der er større sammenfald i interessenterne.
mvh per
11 sep 2006, 20:15
Jo, jeg forstod det skam udmærket og mit forslag lyder på 4 feeds i alt - ikke 1.
25 sep 2006, 14:39
Jeg har kigget lidt nærmere på det hele og der er nogle ting, som ikke helt kan lade sig gøre. Jeg leverer allerede - som nogen sikkert har opdaget - feeds til Edbpriser, og jeg skal også have f.eks. DBA med på sigt. Disse ønsker dog begge artikler, nyheder og fokusartikler i ét feed, så det bliver jeg nødt til. Men da mit nyhedsystem ikke kan lave et yderligere for de samme, så må jeg begrænse det sådan - håber det går.
Forum kan jeg dele op som jeg lyster, og de bliver nok delt. Hvis ikke i 2, så muligvis i tre, efter hvad jeg finder mest passende ud fra mine tests
Og så vil Tests ligge i sit eget.
Forum kan jeg dele op som jeg lyster, og de bliver nok delt. Hvis ikke i 2, så muligvis i tre, efter hvad jeg finder mest passende ud fra mine tests
Og så vil Tests ligge i sit eget.
31 okt 2006, 10:55
Så er RSS feeds langt om længe tilgængelige. Jeg har taget forslagene og rådene fra denne tråd med i mine overvejelser og har givet brugeren mulighed for at individualisere sammensætningen af feeds.
En guide til opsætning og links til vores feeds kan nu findes her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1162288317
RSS feeds tilføjes også som et punkt i vores venstrestillede menu inden længe.
Vi hører meget gerne fra jer, hvis I oplever fejl eller har flere forslag til forbedringer.
God fornøjelse
En guide til opsætning og links til vores feeds kan nu findes her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1162288317
RSS feeds tilføjes også som et punkt i vores venstrestillede menu inden længe.
Vi hører meget gerne fra jer, hvis I oplever fejl eller har flere forslag til forbedringer.
God fornøjelse
31 okt 2006, 20:03
Jeg er ikke helt med?
Du skal ikke bruge linket her i tråden i din feed reader. Den tager dig videre til en guide, hvor der er andre links og hvor du kan læse mere om det hele.
Du skal ikke bruge linket her i tråden i din feed reader. Den tager dig videre til en guide, hvor der er andre links og hvor du kan læse mere om det hele.
31 okt 2006, 20:36
normalt viser IE7 automatisk RSS-feds uden man har gemt det.
men da du ikke har lagt dem på de specifikerede sider kan den ikke finde nogen.
du kan få den dem vidst via genvejen Alt+J eller ved at trykke på knappen oppe i højre hjørne i IE7
RSS-feds
den knap vil automatisk b¨live farvet når IE7 opdager der er en RSS-fed på selve siden
men da du ikke har lagt dem på de specifikerede sider kan den ikke finde nogen.
du kan få den dem vidst via genvejen Alt+J eller ved at trykke på knappen oppe i højre hjørne i IE7
RSS-feds
den knap vil automatisk b¨live farvet når IE7 opdager der er en RSS-fed på selve siden
01 nov 2006, 09:10
Ahh, ja det må jeg jo lige have rettet. Jeg tror dog sagtens de kan ligge der hvor jeg har lagt dem nu, det er nok mere et spørgsmål om, at jeg skal pege på dem, så browseren kan se dem.
Jeg har ikke mulighed for at hente en nyere browser lige nu, men har du mulighed for lige hurtigt at nævne en side, hvor RSS logoet er aktivt? Helst ikke en af de helt store som f.eks. msn.dk - her er koden uoverskuelig.
Jeg har ikke mulighed for at hente en nyere browser lige nu, men har du mulighed for lige hurtigt at nævne en side, hvor RSS logoet er aktivt? Helst ikke en af de helt store som f.eks. msn.dk - her er koden uoverskuelig.
01 nov 2006, 17:29
http://www.tomshardware.com/ har feeds der virker direkte fra forsiden. Dette er skrevet ind i headeren:
<link rel="alternate" TYPE="application/rss+xml" TITLE="Tom's Hardware Guide Headlines" HREF="/headlines.rss">
<link rel="alternate" TYPE="application/rss+xml" TITLE="Tom's Hardware Guide Headlines" HREF="/headlines.rss">
01 nov 2006, 17:58
og ekstrabladet og computergeil
Rasmus Larsen skrev:Ahh, ja det må jeg jo lige have rettet. Jeg tror dog sagtens de kan ligge der hvor jeg har lagt dem nu, det er nok mere et spørgsmål om, at jeg skal pege på dem, så browseren kan se dem.mobildebat har det på forsiden
og ekstrabladet og computergeil
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto