Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lakerol
Hey

Jeg vil gerne forbinde min mac med mit tv, og derfor har jeg købt en dvi adaptor og et dvi til hdmi kabel.
Problemet er at det signal der kommer frem på min tv-skærm, er en lille smule forsinket i forhold til signalet på min mac. Det er et stort problem, når jeg ser dvd fra min mac. Lyden er nemlig ikke forsinket, og derfor er billedet ikke synkroniseret med lyden.
Sa jeg tænkte lidt på, om det kan være kablet der er defekt.
Håber i kan hjælpe.
Af dumb
Lakerol skrev:Hey

Jeg vil gerne forbinde min mac med mit tv, og derfor har jeg købt en dvi adaptor og et dvi til hdmi kabel.
Problemet er at det signal der kommer frem på min tv-skærm, er en lille smule forsinket i forhold til signalet på min mac. Det er et stort problem, når jeg ser dvd fra min mac. Lyden er nemlig ikke forsinket, og derfor er billedet ikke synkroniseret med lyden.
Sa jeg tænkte lidt på, om det kan være kablet der er defekt.
Håber i kan hjælpe.
Jeg antager at du kører lyd fra mac til et anlæg eller eksterne højttalere. Det er et generelt problem med fladskærme, når man kører lyd og billede seperat. På nyere surroundanlæg, er der en lip-sync funktion, så man kan sætte forsinkelse ind på lyden og dermed tilpasse lyd og billede. Er du heldig kan du måske sætte forsinkelsen ind på MAC'en, men det ved jeg ikke.

Jeg har selv problemet, når jeg kører lyd og billede separat og har kigget diverse fora igennem og kan se at det er et generelt problem.
Af Lakerol
Jeg har fundet en løsning på problemet, men jeg ved selvfølgelig ikke om det er det samme problem du har. Jeg skulle bare deaktivere noget på mit tv der hedder "HD Natural Motion", og nu er der ingen problemer :-).