Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasNaesager
Kære alle,

Eftersom konen og jeg står til at få et fint beløb i overskydende skat, og at vores nu snart 3 år gamle Samsung LE37M86BDX er begyndt at føles lidt småt, står vi nu overfor at bevæge os ud på markedet for et nyt tv.

Vores "krav" om man vil, er egentlig ret simple. Skal kunne modtage Yousee's digitale kanaler, altså DVB-C og MPEG4. Og gerne være større end 55".

Vi er ikke mærkedyr, så om der står Dantax, Grundig eller Samsung på kassen er som sådan fint. Dog er vi ikke så meget til design som kunne tages ud af et rumskib.

Tanken er at vi vil smække det på væggen, hvor det fra siden bliver synligt, tror vi også en dybde på 4-5 cm. inkl. beslag er grænsen.

Jeg vil skyde på vi i gennemsnit ser på tv 4 timer om dagen. I gennemsnit er det nok 2 timers Vild med Dans, og 2 timers DVD/Blu-Ray.

Beløbet vil vi gerne holde under 18.000, så det i dette lag vi kigger på tv.

Vi har selv haft kigget og læst lidt om LG 60PS8000 og Samsung PS58B855,

Fælles for dem begge, er der enighed om at billedet kan blive fornuftigt efter en kalibrering. Tilgengæld er der jo så forlydender om problemer med sorte barre og støj fra Samsungen, samt at designet af LG'et er lidt fesent med den blå strimmel nederst.

Har i nogen bud på hvad man evt. bør overveje? Skal vi evt. vente til der "måske" kommer nye modeller på markedet som kunne være interessante? I kender måske til nogen butikker der snart kører tilbud på noget der kunne dække vores behov?

Et sidesprøsgmål uden egentlig relevans. Hvad tror i vi kan få for vores lille 37"?

Tusinde mange tak!

- Andreas

PS. Jeg har krydspostet dette indlæg på h4a :)
Af BrianH
Tanken er at vi vil smække det på væggen, hvor det fra siden bliver synligt, tror vi også en dybde på 4-5 cm. inkl. beslag er grænsen.
Hvis I finder et 60" tv der inkl. beslag er 4 cm dybt, hører jeg gerne om det :) :)

Et sidesprøsgmål uden egentlig relevans. Hvad tror i vi kan få for vores lille 37"?
1000,-
Jeg vil skyde på vi i gennemsnit ser på tv 4 timer om dagen. I gennemsnit er det nok 2 timers Vild med Dans, og 2 timers DVD/Blu-Ray.
Seriøst? Sidder i virkelig 2 timer hver dag og ser vild med dans? :s :)

Køb Samsung PS58B855, det ville jeg i hvert fald gøre, hvis valget stod mellem de to
Af cami
Hvis du gerne vil have en af de helt tynde modeller, så kommer du højst sandsynligt til at gå på kompromis med lyden. Det faldt samsungs modeller på ved mig.

Husk at skrue op for lyden i butikken inden du gør noget! :)
Af AndreasNaesager
BrianH skrev:
Hvis I finder et 60" tv der inkl. beslag er 4 cm dybt, hører jeg gerne om det :) :)

Hej Brian,

Jeg faldt for et Samsung 58", mener det er PS58B855 i HFK.

Det har en svag brummen, men ikke noget der er øredøvende.

TV'et er i sig selv 3 cm. Nu har jeg hos AVXperten fundet et 37-60" 80kg vægbeslag, på 1 cm. Så samlet bliver det jo 4 cm. :)
Af AndreasNaesager
cami skrev:Hvis du gerne vil have en af de helt tynde modeller, så kommer du højst sandsynligt til at gå på kompromis med lyden. Det faldt samsungs modeller på ved mig.

Husk at skrue op for lyden i butikken inden du gør noget! :)
Hej cami,

Ja det blev et Samsung som du kan se ovenfor. Lyden er alligevel over mit anlæg, så det er ikke noget jeg tænker på, ang. den interne lyd. Men ellers tak for rådet!