Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af schibsbye
Jeg har netop købt nyt tv - Panasonic p42x10y.. Og overvejer kraftigt at købe Logitech z-5500 som surround anlæg.. Er der nogle der kan anbefale det?
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke kabler jeg skal have investeret i?
Jeg skal have koblet den til min xbox, tv, computer, har også en hd optager igennem yousee (samsung) ved ikke om den os skal kobles til, eller om det bare er nok med et fra tv til receiver...
På forhånd tak..
Af Kratz
Jeg vil nok anbefale du kigger efter nogle 'rigtige' højtalere. Der findes gode alternativer, også i priser der er til at betale.
Men du skal vel også have en receiver, eller har du den i forvejen?

Jeg vil foreslå du kobler alt til din receiver, og helst med HDMI hvis du har denne mulighed. Jeg ved ikke om din computer har HDMI udgang, så det kan være du må finde en anden løsning der, og eventuelt koble den direkte til TV'et
Af schibsbye
Okay - det vil jeg lige prøve at kigge på så. Har bare læst mange gode anmeldelser af det andet.. Nej har bare et gammelt sony surround anlæg, hvor der kun kan "klikkes" deres højtalere til..
Jeps har en computer med hdmi indgang..
Af Kratz
Det afhænger selvfølgelig af ambitionsniveauet.
Jeg anser såmænd Logitech som glimrende udstyr - til computere :D

Nej, synes du skal tage et smut i Hifiklubben. De har højtalere i alle prisklasser, og jeg kan love dig de alle vil være Logitech overlegne. Samtidig synes jeg ikke du skal snyde dig selv for at høre højtalerne inden du køber. Du vil blive overrasket over hvor forskelligt udtryk de har. Den ene klang er ikke mere rigtig end den anden, men smag og behag derimod er meget forskellig.

Under alle omstændigheder følger der ikke receiver med i Logitech Z-5500, så med mindre du kan bruge din gamle Sony, må du ud at investere i noget nyt. Også her har Hifiklubben mange gode bud.
Af schibsbye
Ja kunne være jeg skulle prøve hifi klubben, men ambitionsniveauet er nu ikk så stor, os derfor jeg overvejer logitech til 2400, den har dog været noget billigere... Kender bare en der har den, og han er godt tilfreds. Men der er receiver med, med mulighed for at tilkoble 6 enheder.. Det er sku svært..
Af LunD^
Jeg har selv samme TV og Z5500, og jeg er godt tilfreds.

Det leverer altså rigtig god lyd, selvfølgelig er det ikke HIFI men det får du sgu ikke bedre for 2000,-

Til film er det super godt, til musik knap så godt vil jeg sige (men det er skam ok)

Jeg har sat mit til sådan:

TV - Phono
Bluray - Optisk
DVD - Coax
Computer så vi kan høre musik - minijack fra PC til phono.
Senest rettet af LunD^ 24 feb 2010, 18:09, rettet i alt 1 gang.
Af LunD^
Spørg endelig hvis der er noget, jeg har haft mit sæt siden 2005 (dvs. jeg har haft 2, det første stod af sidste år.)
Af Kolvig
Jeg vil KLART anbefale dig Logitech Z5500 sættet, hvis du "kun" skal bruge det til spil, film og TV kigning.

Jeg er temmelig stor nørd, når det gælder hifi, og jeg har stående for rigtig mange penge i udstyr. Så jeg havde lidt bange anelser, ved at købe Z5500, for at få lidt 5 kanals lyd - det var vel i bund og grund kun for at få selve effekten af 2 kanals lyd og ikke så meget kvaliteten jeg havde fokus på.

Men jeg var mildest talt overrasket over hvor godt Z5500 udfører jobbet af 5 kanals lyd og jeg kunne ikke tænke mig noget andet, og det på trods af at hifi'en i hvert fald er 100x dyrere.

Minusset ved Z5500, er at detaljeringen ikke er så høj, da sættet er lidt mørkt anlagt i sin tone. Dog er det for mig kun en fordel, da jeg meget hellere vil have denne mørke lyd, fremfor en masse S lyde, når der bliver snakket. Men det er jo smag og behag.

Z5500 kan jeg som sagt varmt anbefale. Men hvis du også skal bruge dem til musik, så vil jeg personligt gå en anden vej.
Af Kolvig
Og glemte så at svare på dit egentlige spørgsmål....

Der findes rigtig mange forskellige muligheder at sætte dine ting til Z5500 - mener sættet har 7 indgange, men det kan være jeg tager fejl. Men du burde i hvert fald ikke få problemer med at der ikke er indgange nok.
Af Supergris
Til Kolvig...
Det er netop her, saettet halter bagefter, da der kun er 3 indgange: 1 optisk, 1 coaxial samt en analog.
Kan du noejes med disse indgange, er der derimod fuld valuta for pengene, og surroundlyden faes ikke bedre til pengene, da saettet indeholder baade forstaerker og dekoder til dolby digital og DTS...
Af Akyhne
Min ældste søn købte for nyligt et Logitech Z-5500 surroundsæt til sin PS3/PC.
Jeg lånte sættet til mit tv og var meget overrasket. Mit gamle Philips 32PW9616 havde indbygget Dolby Digital (4.0) og derudover brugte jeg en Sony forstærker og mine Mission 735 som eksterne fronthøjttalere.

Til film (spdif fra DVD) var sættet genialt, surround-detaljerne langt mere tydelige & detaljeret, end fra tv'ets originale bag- og fronthøjttalere.

Til musik er sættet i bedste fald middelmådigt. Men da jeg (for mig) lige har brugt en mindre formue (6400,-) på et nyt tv, er Z-5500 min eneste mulighed for at få surroundlyd tilbage.

I øvrigt kan du få en manuel omskifter til SPDIF til et par hundrede kr. eller en boks med fjernbetjening med flere SPDIF inputs til 6-700,-