Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Blot som serviceinfo til andre v10 intersserede, kan jeg fortælle at min nyindkøbte Panasonic TX-P42V10 er returneret til Proshop.

Både specs og anmeldelser er i top på denne model. Jeg kan blot ikke leve med den markante blæserstøj som fjernsynet afgiver.

Jeg havde før købet set flere indlæg der berettede om blæserstøj, men også indlæg der tilbageviste påstanden om denne lydgene. Støjen er også nævnt som 'let summen' i anmeldelsen her på flatpanels, dog uden at være bemærket som negativ(!) - men v10 får altså klart dumpekarakter i min bog!

Mit gamle 42px70e har rent faktisk også blæsere, men de er ekstremt lyddæmpede at jeg først har opdaget dem nu!

Så jagten går videre på et nyt plasma der ikke støjer. Forslag modtages gerne.

I øvrigt så kostede returforsendelsen 500,- til Proshop. Det er vel en rimelig pris for at benytte returretten. Desuden var de udemærket bekendt med støjproblemet på denne model.
Af Makaus
Hvor langtid har du haft det?
mik skrev:Blot som serviceinfo til andre v10 intersserede, kan jeg fortælle at min nyindkøbte Panasonic TX-P42V10 er returneret til Proshop.

Både specs og anmeldelser er i top på denne model. Jeg kan blot ikke leve med den markante blæserstøj som fjernsynet afgiver.

Jeg havde før købet set flere indlæg der berettede om blæserstøj, men også indlæg der tilbageviste påstanden om denne lydgene. Støjen er også nævnt som 'let summen' i anmeldelsen her på flatpanels, dog uden at være bemærket som negativ(!) - men v10 får altså klart dumpekarakter i min bog!

Mit gamle 42px70e har rent faktisk også blæsere, men de er ekstremt lyddæmpede at jeg først har opdaget dem nu!

Så jagten går videre på et nyt plasma der ikke støjer. Forslag modtages gerne.

I øvrigt så kostede returforsendelsen 500,- til Proshop. Det er vel en rimelig pris for at benytte returretten. Desuden var de udemærket bekendt med støjproblemet på denne model.
Det er en skam at Panasonic ikke kan finde ud af at lave tv uden blæsere, når nu andre plasma fabrikanter kan.
Jeg havde glædet mig til at få en G20 men har besluttet ikke at bestille et pga blæserne. Så kan billedet sådan
set være i top når der kommer en lyd jeg ikke forbinder med tv.

Er du sikker på at dit PX70 har blæsere?
Af xcardman
Mener kun pv60 har blæser.

px70 px80 og x10 mener jeg ikke har nogen blæser.
Min tidligere px80 har i hvertfald ingen.

ellers er det deres full HD modeller der sidder blæser på.
undtagen s10.

Men ja kan heller ikke leve med aktive blæser på en tv skærm.
min projektor har, men lyden er høj når jeg ser film.
så det kan jeg bedre leve med
Af mik
V10'eren fik jeg i går aftes, og konstaterede med det samme lyden da fjernsynet blev tændt. Skuffelsen var naturligvis stor.

Jeg kan høre mit px70 når jeg sætter øret helt tæt på bagsiden af TV'et. Det lyder som en meget svag blæser fra elektronikkens indre - den er dog ikke synlig.

Pipper, jeg er helt enig i dit synspunkt. Af samme grund har jeg netop talt med Panasonic center i Rødovre. Han var (selvfølgelig) lidt uforstående overfor problemet, da han ikke mente af fjernsynet gav nævneværdig lyd. Han kunne desværre ikke anbefales nogen lydløse modeller da 'forklaringen' er at full hd plasma afgiver meget varme.
Senest rettet af mik 23 feb 2010, 19:23, rettet i alt 1 gang.
Af Dahlsen
Mit V10 røg også retur og heldigvis fik jeg pengene tilbage, især nu hvor VT20'eren er på vej :)
Der var tale om en panelfejl og efter 6 uger til rep. mistede jeg tålmodigheden.. Men jeg kan godt nikke genkendende til blæserstøj, og var da også en smule skuffet over det.
Håber nu at det er forbedret i de nye modeller !
Af pipper
mik skrev: Pipper, jeg er helt enig i dit synspunkt. Af samme grund har jeg netop talt med Panasonic center i Rødovre. Han var (selvfølgelig) lidt uforstående overfor problemet, da han ikke mente af fjernsynet gav nævneværdig lyd. Han kunne desværre ikke anbefales nogen lydløse modeller da 'forklaringen' er at full hd plasma afgiver meget varme.
Der er som jeg skrev andre fabrikanter af plasma der åbenbart godt kan finde ud af at lave dem uden blæsere.
Prøv evt. at undersøge hvornår LG kommer med deres nye
plasma.
Af pipper
LG's topmodeller kommer nok først sidst i andet kvartal, eller i starten af tredie.
pipper skrev:[
Det er en skam at Panasonic ikke kan finde ud af at lave tv uden blæsere, når nu andre plasma fabrikanter kan.
Jeg havde glædet mig til at få en G20 men har besluttet ikke at bestille et pga blæserne. Så kan billedet sådan

Er det bekræftet at G20 også har blæserstøj?? Eller det er bare noget du gætter dig til?
Beckham skrev:
pipper skrev:[

Er det bekræftet at G20 også har blæserstøj?? Eller det er bare noget du gætter dig til?
Det er noget jeg gætter mig til, og tror heller ikke på
at Panasonic har opfundet verdens første lydløse blæsere;-)
Af Dake
Som der står i topic om 2010 modeller, så er der ikke blæser i G20 :)
Af pipper
Dake skrev:Som der står i topic om 2010 modeller, så er der ikke blæser i G20 :)
Næj, men de brummer så af h....... til istedet (B
Af Illgor
Der må virkelig også være en forskel på støjen fra V10's blæsere.
Har et 50V10 og er normalt ret følsom mht støj fra maskiner - men når jeg har tv'et tændt kan jeg ikke høre fjernsynet pånær hvis jeg slukker for lyden.
Mht hvorfor panasonic laver blæsere i deres plasma tv og andre ikke gør, ja så kan det jo have noget at gøre med at de gerne vil have deres produkter måske kan holde lidt længere. Det er ingen hemmelighed at alt elektronik helst vil have det nogenlunde tempereret. Det er meget tænkeligt at pana tv godt kunne køre uden blæsere, men måske man godt kunne tænke sig at de holdt lidt længere end køb og smid ud alder (2 år 2 måneder). Selvom det sefølig kan virke absurd i en vis forstand...
Af lennon
Ja, hvem ved hvad ? ? Panasonics resistens overfor burn-in og retention har indtil nu været i sin helt egen liga . Her halter LG og Samsung synligt bagefter . Skyldtes det måske mangelen på blæsere ?

Hvis Panasonic G20 summer må det skyldes strømforsyning eller andet elektronik genereret støj . Men foreløbigt kan man da håbe på et isoleret uheldigt tilfælde . .