Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jammer722
Hej alle sammen.

Jeg er på udkig efter en afløser til mit sony 40" D3500, da det hverken har 100hz eller mpeg4 dekoder til HD kanaler, og jeg er ikke interesseret i at ha en boks ved siden... Jeg har kigget på et w5500 og et x3000. Som jeg kan se, benytter w5500 BE3 (bravia engine 3), og x3000 benytter Bravia engine PRO. Jeg ved ikke hvilken af de to der er bedst. w5500 har et 8bit panel, og x3000 har et 10 bit panel. Jeg har ikke set de to modeller op imod hinanden. Så jeg ville høre om det var nogen herinde som har nogen erfaring med de to modeller, og hvilken i ville vælge, og hvorfor. Prisen skal ikke ha inflydelse.

MVH
Jimmi Henriksen
Brugeravatar
Af Weissbier
X3000-modellen er fra 2007! :s Jeg håber, at det er svar nok. :) Glem den, og snup en W5500.
Af tommyaa
W5500 er fra 2009 :s glem den og snup en 40ex500, super fedt design koster 6799 og er afløser for w5500
Brugeravatar
Af Weissbier
Naturligvis er W5500 fra 2009. Der er ingen (eller i hvert fald ikke ret mange), der ved, hvordan Sonys nye modeller klarer sig - endnu.
Af tommyaa
har lige været ude og se ex500 idag i sonys forretning, de er sdtort set ens men den nye har fået nogle flere funktioner og et LANGT federe design og priserne er faldet siden sidste år da w5500 kom frem
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg vil se en anmeldelse, gerne fra Flatpanels, før jeg springer på en ny model. Indtil da har jeg mine forhåbninger, men tegnebogen bliver i lommen.
Af tommyaa
Nu var det jo heller ikke dig der startede tråden, og jeg anbefaler trådstarter den nye model frem for den gamle naturligvis, men hvis du mener at sidste års model er bedre er det jo op til dig , jeg kan blot anbefale den nye frem for den gamle, ikke pga billedet men design og pris
Brugeravatar
Af Weissbier
Jeg mener ikke, at sidste års model er bedre, for det forudsætter, at jeg kender den nye, og det gør jeg ikke. Design, funktion og pris er nemt at forholde sig til. Billedkvalitet kræver derimod en noget større indsats at blive klog på, hvilket bl.a. fremgår af de utallige anmeldelser her på sitet.