Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey geeks :)

Jeg har et GA11 42" og et samsung bluray 5.1 system denne her : http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=511022

Men jeg synes at når jeg ser ægte bluray film så hakker det mere end på DR HD, billedet er bare mere roligt når jeg ser DR HD.

Kan det virkelig passe at der kan være den store forskel på bluray afspillere, jeg har prøvet at rode med alle de indstillinger som jeg kan, både på tv`et og afspilleren.

Er der andre som kan nikke genkendede til mit problem? Jeg er sgu lidt meget træt af det, jeg vil jo mene at med sådan et forholdsvis dyrt og med full hd tv, så burde bluray film se bedre ud end alm hd tv eller tager jeg fejl?
Brugeravatar
Af KristofferA
Har du sat både afspiller og tv til 24FPS?
Af xcardman
blu-ray hakker en lille smule, fordi det bliver sendt i 24P.
dr HD bliver sendt i 720P/50hz
men har set blu-ray snart i 2 år og på forskellige skærme, ikke noget jeg lægger mærke til. Men blu-ray er først rigtig kommet til sin ret på min projektor. har selv haft en 42 tommer før.
men blu-ray skal se noget bedre ud, end DR HD.
selvom kvaliteten faktisk er rigtig god på canal digital.
jeg var den første som skrev om problemet på en g10.
panasonic er nemlig kommet med en løsning

Men har du lavet en opdatering af din skærm.
en g10/g11, kører 60hz hvis du ikke har lavet en opdatering
hvis blu-ray kører med 60hz, kan jeg heller ikke holde ud og se på det.
mener den software skal hedde noget med 1215
Af Michael B.
firmwaren er 1215 det var noget af det første som jeg fik fixet, hvordan sætter jeg tv`et til 24 fps? er det IFC? hvis ja så hjælper den intet
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke selv indstille det til 24 fps. Det gør den selv. Men BluRay er altså ikke flydende pr. definition. 24 fps er et relativt lavt tal, som vil give en lille smule hakken i billedet.
Af Michael B.
yakken skrev:Du kan ikke selv indstille det til 24 fps. Det gør den selv. Men BluRay er altså ikke flydende pr. definition. 24 fps er et relativt lavt tal, som vil give en lille smule hakken i billedet.
Jeg havde bare forstillet mig at det vil se bedre ud end feks DR HD, mht til at billedet hakker
Af Bijedic
Michael B. skrev:
yakken skrev:Du kan ikke selv indstille det til 24 fps. Det gør den selv. Men BluRay er altså ikke flydende pr. definition. 24 fps er et relativt lavt tal, som vil give en lille smule hakken i billedet.
Jeg havde bare forstillet mig at det vil se bedre ud end feks DR HD, mht til at billedet hakker

Hey Michael

Har os en 42" GA11, og jeg derimod har firmware 1209 og der skam ik noget hakken når der ses blu-ray. Ang. blu-ray system så kører jeg over PS3 + den opsætning som Rasmus anbefalede da han fortog kalibrering af G10 (har dog slået IFC til)
Af Michael B.
Det skal lige siges at det er ikke overdreven hakkeri, men alligevel nok til at jeg ligger mærke til det mange gange under en film og så somsagt når jeg kigger på dr hd og hvor glidende og rolig billedet er.
Så jeg undre mig bare over forskellen, men måske det er bare sådan det er eller? man skal ik sammenligne en hd kanal med en bluray film eller?