Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ved ikke helt hvad der sker med mit TV, billedet falder ud hver 5 minut (helt præcist efter hver 5 min). Udfaldet varer ca 1 sekund, hvor det hele blive sort og bagefter kommer billedet igen. !:(

Jeg har et KDL46V5500 46" SONY BRAVIA® LCD TV (købt i FONA) og en almindelig DVB-T stueantenne og udfaldet ses både på TV2, DR1 og andre kanaler. Jeg har haft tv'et nu i et par uger, og billede udfald har været der hele tiden.

Nogle ideer hvad det kan være? :(
Af Kleitus
Sker det samme hvis du bruger andet end antenne? F.eks. en DVD/Blueray afspiller?

Måske det er din antenne den er gal med?
Brugeravatar
Af latitude
Jeg har nu prøvet to forskellige passive antennaer med samme resultat: udfald hver 5 minut !:(

DVD kører uden problemer, det er jo motageren som driller...
Er der andre som ved om der kan gøres noget ved det?
Brugeravatar
Af latitude
Nu har jeg prøvet endnu en ekstern antenne med samme resultat - skærmen bliver sort i ca. 1 sekund (sker ca. hver 5 minut) og så kommer billedet igen.... WHY??? BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede
Af lak
Hmm det lyder godt nok som et firmware problem. Et dårligt signal ville give dig pixelering konstant. Det danske dvb-t net ændres ret ofte og det giver mærkelige problemer både på interne og externe tunere.
Nyeste firmware er 1.700EA og retter bla.:
Denne softwareopdatering omfatter automatisk sortering af kabel-tv-programmer.
Desuden omfatter softwareopdateringen stationsindstilling af digitale tv-tjenester med bestemte typer af tv-signalfordelere.
Forhindrer sammenblanding af EPG-data.
Tilgængelig funktion til programsletning i sorteringsmenu.

Check lige din version. Hvis det er den nyeste så er det til rep. med dit tv.

/lak
Brugeravatar
Af latitude
software hedder 1.700EA

Jeg har ringet til Sony service og de siger at mit antenne signal er for HØJ ;;)

Jeg har nu prøvet 3 passive og 1 aktiv stueantenne med samme resultat - billedet slukker i ca. 1 sek hvorefter det kommer op igen ....
Hvad har Sony gang i??