Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Maniq
Ja, overskriften siger det meste. Jeg søger dette tv, og da Pioneer er stoppet med produktionen, vil jeg høre om der er nogen der ved hvor man kan skaffe det henne? Det er ved at være allersidste udkald. Jeg har søgt lidt rundt omkring og jeg kan kun finde ét, der dog er markeret DEMO ved.

På forhånd tak :)
Af Maniq
Mange tak, det er jo lige hvad jeg søger. Er der noget garantimæssigt jeg skal være opmærksom på, når nu Pioneer er stoppet med tv-produktionen og jeg endvidere køber over nettet (finnsradio.dk)? :)
Af kronholm
Maniq skrev:Mange tak, det er jo lige hvad jeg søger. Er der noget garantimæssigt jeg skal være opmærksom på, når nu Pioneer er stoppet med tv-produktionen og jeg endvidere køber over nettet (finnsradio.dk)? :)
Tja, når de har stoppet produktionen, så producerer de ikke flere paneller. Så hvis det skulle gå i stykker, så er det ikke sikkert du kan få tv'et repareret. Såfremt det er indenfor de første to år, så skal sælger så give dig et tv på samme niveau, eller bedre, men hvorvidt det bliver muligt, det må fremtiden vise. I første omgang bør du dog lige vente til i morgen, hvor panasonic offentliggører deres nye modeller og dertilhørende priser. (Så vidt jeg ved)
Af Maniq
Det var jeg ikke klar over Panasonic gjorde, men de har overtaget Pioneer's tv-sektion, right? Hvis det er tilfældet vil det så sige, at de kommer ud med en slags opgradering eller videreudvikling af det tv, jeg søger?
Af kronholm
Maniq skrev:Det var jeg ikke klar over Panasonic gjorde, men de har overtaget Pioneer's tv-sektion, right? Hvis det er tilfældet vil det så sige, at de kommer ud med en slags opgradering eller videreudvikling af det tv, jeg søger?
Panasonic har købt noget know-how af pioneer, så panasonic formentligt/forhåbentligt kommer til at kunne levere et lige så godt billede som f.eks. på 5090'eren... Derfor synes jeg lige du skal vente 1 uge eller 2 med at købe pioneer tv'et, indtil vi har fundet ud af hvor godt et billede de nye pana modeller har.
Af Maniq
kronholm skrev:Panasonic har købt noget know-how af pioneer, så panasonic formentligt/forhåbentligt kommer til at kunne levere et lige så godt billede som f.eks. på 5090'eren... Derfor synes jeg lige du skal vente 1 uge eller 2 med at købe pioneer tv'et, indtil vi har fundet ud af hvor godt et billede de nye pana modeller har.
Ah, jeg ser hvor du vil hen. Jamen tak for rådet, det vil jeg gøre. Det vil også være rart, hvis man kan sænke skuldrene, da det er lidt stressende at vide, at man er under tidspres med at få købt sit tv. Men fra know-how til rent faktisk at overgå Pioneer's sidste serie er stadig et ret stort skridt, så det bliver spændende at se! Især også om prisen vil følge med Pioneer's priser, som jeg synes har været ganske fornuftige til kvaliteten.
Af xcardman
vi har ikke set nogen test endnu og det bliver sikkert deres 3D model v20 eller v25 som kommer på niveau med pio
prisen kommer måske i dag og den bliver sikkert ikke billig.

men kuro sort er en ting(hvis den gør det), hvordan den viser resten er der ingen som ved.
er nemlig deres eget panel med kuro tek

allerede sidste år sagde rigtig mange nu er pioneer slået.
Der skal lige en test til før.
men det bliver sikkert noget bedre skærme end dem fra 2009
som jeg selv er noget skuffet over
Men deres design med en rød&brun kant kunne jeg godt undvære

dem som så siger hvad så hvis ens tv skal laves, de har stoppet deres prodution
hvad gør så alle dem med en pansonic fra 2009, den prodution er også stoppet for længe siden.
pioneer er ikke stoppet og har stadig masser af dele på lager.

men havde nok også lige set tiden an nu, hvor de er så tæt på
Rasmus rejser jo til tyskland og skal se dem

men skifter ikke min pio krp model ud, før noget oled engang
Af kronholm
tjah, hvis man køber et panasonic TV, så kan man altid minimum få et der er lige så godt, eller bedre. Man kan ikke få et bedre pioneer. På et tidspunkt er der jo ikke flere reservedele på lager, men mon ikke de er fyldt godt op.
men skifter ikke min pio krp model ud, før noget oled engang
Hvis du kan nøjes med den, selv om den formentligt bliver overgået i år eller næste år af andre plasma skærme, så er det jo også fint. Den har trods alt også kostet en del. :)

Tror sagtens der kan gå 3-4 år før oled bliver tilgængeligt i ordentlige størrelser, til ordentlige priser.
Af xcardman
problemet er hvor meget bedre kan plasma blive?
husk en 2010 model pan er forældet om et år.
samt den koster det samme i maj 2010 som jeg gav i maj 2009 for en pio
har også selv fået en projektor som jeg ser film på, så mit behov er dækket.
det er alså lidt bedre med 90 tommer og en projektor som giver et bedre billede end min krp model. Skal dog have et bedre lærred
en brugt jvc 750.

3D har jeg ikke noget og bruge til, med mindre man kan få en projektor med 3D.
blu-ray og 50 tommer er for lidt, derfor valg af projektor.