Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har besluttet mig at købe Panasonic TX-P42X10Y. Så jeg ville høre mig om der er nogle der har erfaringer med wupti, da den i øjeblikket koster 4.457,- der..? Og er der nogle der ved om det er parallel importeret, og hvis ja er det noget problem er det ikke bare at der ikke er dansk manual med. Har parallelimport andre ulemper??

Mvh Schibsbye
Brugeravatar
Af koenigs
Hvis den hedder Y er det en nordisk model og så er der ingen problemer. Wupti kan generelt godt anbefales.
Af red_martians
parralelimport gør at forhandleren selv importere varen. Derfor skal han stå for support, garantisager, reparationer osv. Derudover skal forhandleren kun give garanti i forhold til EU's bestemmelser, hvor at producenterne(dvs. ikke parrelelimport) ofte har udvidet deres ordning med f.eks. bedre pixelfejlsordninger, teknikerbesøg, udvidet garanti, egende chaffører til at transportere defekte produtker. reperation i danmark, og ofte garanti mod konkurser.

Firmaer der har parralelimport vil ofte ikke afhente produktet(selvom det i de fleste tilfælde er noget de skal tilbyde) og fjernsynet skal repareres hos leverendøren(dvs. fra det land hvor den er parralelimportet fra), deraf er reperationstiderne oftest også noget længere, og de små firmaer har ofte svært ved service, som lånefjernsyn osv.

Så skal du købe et parrelelimporteret produkt skal du kunne stole på firmaet. Mange store firmaer parralelimportere som f.eks. wupti eller elgiganten, og så er det altså op til én selv om man har tillid til deres service.

Y-modeller kan sagtens værre parrelimport, det er bare et tilnavn til modellen, så man er sikker på at den udover normalt har DVB-c og mpeg4.
Af schibsbye
Tak for responsen.. Så er jeg da blevet klogere. Vil lige undersøge de forskellige forhandlere, for det er nu ikke fordi prisen varierer så meget..