Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg har fået en ny LG SL8000 og har nu hængt den op. Den er rigtig fin, MEN er der nogen der ved om der sidder en form for "film"/ gennemsigtig plastik, ligesom på mobil telefoner, på skærmen? Jeg tør ikke skrave for meget på det, men det ser ud til at der er noget der muligvis kan tages af. Den er har meget genskin ligenu, håber det forsvinder hvis man tager plasten er ?
Er der nogen der ved om det er plast der sidder derpå ???

Jeg har taget de klister mærker af hvor der stod 200mhz mm.

HJÆLP
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen har én stor plexiglas-front, som vil reflektere lyset i langt større grad end et normalt LCD-TV.

Jeg har ændret din overskrift, så den afspejler din anden tråd, men samtidigt har jeg låst den anden. Det bliver ikke nemmere for folk at søge i fremtiden, hvis der er flere tråde med samme indhold startet af samme bruger.
Af jaffi
Undskyld, kan godt se at det forvirrer med flere tråde om det samme. Beklager. Men er der en form for film på tv'et når man tager det ud af boksen ?
Af noxity
Morten_J LG skrev:Mht. coatingen på fronten så er der lagt et meget tyndt styk plastik (film) på begge typer skærme. Det kan ses ved at kigge i kanten af skærmen, hvor man med en negl kan fornemme der sidder et tyndt stykke film. Dette må dog endelig ikke fjernes.
De to typer han snakker om er henholdsvis plexi-glas og alm. glas varianterne.