Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sejerø
hej lige et spørgsmål jeg går og overvejer ret kraftig at skifte mit gamle pris vindene samsung le40b61 tv ud . men hvor meget er der sket på fem år . i forholdt til billed kvalitet . grunden til at skifte er at det gamle har fået to lysene pleter der især kan ses nå det vises fodbold. jeg har så overvejet at købe et plasma pq6000 fra lg da jeg syndes at lige lg har det pæneste deseing .og plasma også har et beder billed end lcd. men man kan læse at alle peger på plasma fra panasonic for det har helt klart det beste billed . men det lamer tilgengæld . og hvor stor ville forskellen være med ny skærm i forhold til min samsung fra 2005. tak for en super god side .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der vil være markant forskel. Der er sket ret meget på de 5 år.
Af sejerø
ja der er nok en markant forskel. hvad med sport er det beder på plasma end lcd eller der ikke den store forskel mere. det ville sige at hvis man køber et lg pq6000 så ville man tydeligt kunne se forskel selv om det er i den billige ende . jeg kan ikke rigtig forendes med panansonic design. og hvor meget er der endelig i forskel på pana og lg .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er klart at jo billigere du køber, des "dårligere" TV får du, men PQ6500 er et udmærket TV til prisen. Panasonics modeller er stadig lidt foran LGs.
Af sejerø
tak for hurtig svar. mit spørgsmål er om det man skal vælge lg sl8000 pq6000 eller tx-p42g10 . da jeg ser meget fodboldt . og ville alle dem overgå mit nuværne tv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo 3 ret forskellige TV. PQ6000 kan du vist godt afskrive, da den mangler eks. kabel-TV tuner. DU skal op i PQ6500 i stedet.

Af de tre vil G10 give dig den bedste billedkvalitet.
Af Kaare Nielsen
Hej. Jeg har lige købt et Panasonic G10E, det er et super godt tv, jeg ser også meget sport især motorsport men også fodbold-håndbold og lige fortiden OL bla:skiskydning og pukkelpist har jeg set idag super godt.
Man kan godt svagt høre blæserne i tvèt men det er kun når lyden er skruet næsten helt ned, ellers høre man den ikke, det er også en lyd man vender sig hurtigt til. Så jeg har ikke fortrut mit valg Panasonic G10E.

mvh:Kaare.
Af sejerø
ja men så bliver det måske ikke så svært at finde ud af . alt pege jo pana så må jeg leve med deseing. endnu en gang tak det er rart at høre fra andre der har erfaring eller selv har købt det man selv overvejer