Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fået en PS3 og nu skal jeg så have et nyt tv.
tvet skal helst være 37-40" og bruges til normal tv, men vil gerne kunne se blueray og spille ps3 på den også.

Er Panasonic TX-P42X10Y et godt valg eller hvad kan anbefales.

WAF (Wife accption factor) betyder en del når det kommer til design.

Budget omkring 4000-6000

Håber at kunne få lidt hjælp.
Af blokhus
har også kikket på Samsung LE 40B541 LCD i hvid, men kan ikke finde nogle steder på nettet hvor jeg kan læse om det.
Af smisk
Jeg købte selv et 42" X10 til min PS3, og jeg er fuldt ud tilfreds - og sindssygt imponeret over billedkvaliteten. Men nu kom jeg også fra et 3. generations Samsung LCD.

Jeg sidder dog ret tæt på TV'et, så næste gang bliver jeg nok nødt til at købe 1080P - men på den anden side, så vises meget få PS3-spil i fullHD, så det er jo egentlig ikke nødvendigt ..
Af blokhus
Hvad når det kommer til at se film på blueray? er det bedre at finde et Full HD tv, eller betyder det ikke noget i de "små" størrelser.

TX-P42X10Y fås også i 37" og den størrelse passer nok os lidt bedre.
Af Joergner
1080p er virkelig overvurderet, når det gælder så små størrelser som 42".

Almindelige jordboere kan ikke se forskel, medmindre man finder den store loop frem og TV'erne står lige ved siden ad hinanden.

Så køb endelig 42X10, det er langt det bedste, jeg har set til 4000,-

Desuden er Panasonics design heller ikke helt hen i vejret længere
Af blokhus
Tak,
Findes der nogle alternativer? evt LG PQ6500
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det primære brug er konsolspil, så ville jeg holde mig til Panasonic. LG har mere retention, hvilket kan blive et problem hvis du spiller meget.
Af blokhus
Det primær brug er TV, derefter spil og dvd/blueray
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg købte et x10y for en måneds tid siden. Du kan læse min anmeldelse incl. hvordan den performer med PS3:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=14587

Jeg må sige jeg generelt er meget imponeret at billedkvaliteten og PS3 gaming er ikke nogen undtagelse. Jeg kom fra en 46" Sharp i Full HD i den bedre ende, og der er ingen tvivl om at x10y er fantastisk meget bedre på alle måder når det kommer til konsolgaming.

Husk også på at alle spil er i 720p næsten uden undtagelse. Derfor egner x10y sig fortræffeligt som PS3 skærm hvor du kan nyde godt af:

God shadow detail
Dybt sortnuveau
Super responstid
Ekstremt lavt inputlag

Et spil som Uncharted 2 har næsten 3D agtig karakter pga. den gode kontrast og farvedybte.

Generelt skal man bare op i en helt anden prisklasse for at nærme sig billedkvaliteten med en LCD. Philips LED LCD er de eneste jeg har set der kommer tæt på.
Af blokhus
Tak for det.
stor hjælp. Så skal det godkendes at fruen, det kan så godt blive lidt sværrer.
Det lyder til at vi ikke tale super design. man nu må vi se.

Nogen der ved hvor man kan se det på sjælland,
Af cannavaro
koenigs skrev:Jeg købte et x10y for en måneds tid siden. Du kan læse min anmeldelse incl. hvordan den performer med PS3:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=14587

Jeg må sige jeg generelt er meget imponeret at billedkvaliteten og PS3 gaming er ikke nogen undtagelse. Jeg kom fra en 46" Sharp i Full HD i den bedre ende, og der er ingen tvivl om at x10y er fantastisk meget bedre på alle måder når det kommer til konsolgaming.

Husk også på at alle spil er i 720p næsten uden undtagelse. Derfor egner x10y sig fortræffeligt som PS3 skærm hvor du kan nyde godt af:

God shadow detail
Dybt sortnuveau
Super responstid
Ekstremt lavt inputlag

Et spil som Uncharted 2 har næsten 3D agtig karakter pga. den gode kontrast og farvedybte.

Generelt skal man bare op i en helt anden prisklasse for at nærme sig billedkvaliteten med en LCD. Philips LED LCD er de eneste jeg har set der kommer tæt på.
Man skal ikke op i en helt anden prisklasse, for at få et LCD som perfomer lige så godt, eller bedre end X10. Lad være med at udstille dig selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Måske du i stedet blot kunne henvise til LCD-modellen, så trådstarter også blev indviet i hvor han ellers skulle kigge. Der er ingen grund til at gøre det personligt.
Af blokhus
Er det helt umuligt at spille ps3 på Lg PQ6500? syntes den har et bedre design.
Af blokhus
Nu har jeg endelig besluttet mig for Panasonic, men læser så at man skal passe på hvis der kommer meget sol lys i rummet...hmm vi har stue vindue mod vest = masser af sol i stuen og på den væg hvor det nye tv skal hænge. Hvad gør jeg så? findes der et alternativ? er det storm i et glas vand med sollys og plasma.