Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ladbye
Hej Herinde,

Nu har jeg igennem længere tid end jeg kan huske, fulgt med herinde og alligevel formået at udskyde mit køb af et fladskærms-TV, da mit billedrørfjernsyn egentlig stadig virker. Dog er det begyndt at udsende en irriterende og tiltagende hyletone, så nu skal der nyt TV i stuen.

Jeg har sat et moderat budget, og med den generelle overbevisning herinde i tankerne, kan man ikke komme uden om X10Y'eren. Nu er problemet så bare, at jeg synes det er knap så kønt, og det er her at mit spørgsmål kommer ind. Har kigget i diverse tråde i samme boldgade, men de bliver alle præget af det fjernsyn som 'svaret'.

Hvis jeg ikke skal gå alt for meget på kompromis med kvalitet, holde mig i 37"-42" spektret, og primært bruge det til TV og film fra computer samt lidt PS3, er der så et reelt alternativ til Panasonics model - en close follower?

Om et fjernsyn er kønt at se på, er naturligvis en subjektiv vurdering, så jeg er som udgangspunkt åben for alle forslag. Jeg er villig til at gå op til 6.000 kr., men så er det også maks (uden det loft, har jeg alt for let ved at gå op i pris).

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LG PQ6500 kunne være et bud. Det er i hvert fald et kønt TV, og billedkvaliteten er fortrinlig. Den lider dog lidt mere af retention.
Af Ladbye
Det var bestemt ikke et dårligt forslag. Det er i hvert fald noget mere kønt at se på. Mht. retention, har du noget overslag på hvor lang tid med samme billede der skal gå, før end LG'et viser sit problem?

Stødte også på Samsung LE40B558, hvis design tiltaler mig meget. Er det en model du på stående fod er bekendt med?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Retention kan som sådan komme efter 10 sekunder. Det er ikke så alvorligt at det kommer, så længe man er OBS på, at det ikke får lov at stå med samme billede i flere timer. Det går jo væk igen så snart du eks. skifter TV-kanal. Jeg ville undlade, at have samme billede (eks. kanallogo) stående i timevis på PQ6500.
Af Ladbye
Udmærket, så længe problemet ikke er mere alvorligt. Jeg er hyppig zapper med fjernbetjeningen, så 2 timer på samme kanal bliver ikke aktuelt. Tak for de hurtige svar!

Har du noget kendskab til Samsungs LE40B558 - eller 5-serien generelt?
Brugeravatar
Af koenigs
Ladbye skrev:Udmærket, så længe problemet ikke er mere alvorligt. Jeg er hyppig zapper med fjernbetjeningen, så 2 timer på samme kanal bliver ikke aktuelt. Tak for de hurtige svar!

Har du noget kendskab til Samsungs LE40B558 - eller 5-serien generelt?
Det er et LCD tv i den billige ende og på ingen måde i samme klasse som de to plasma'er du har kig på. Hvis du vil have LCD skal du altså grave dybere i lommerne, meget dybere.