Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har et lille problem med mit G10.
Når jeg ser digital tv via dvb/c sker det ofte at skærmen bliver sort med beskeden "intet signal" stående i midten af billedet. Det står på i ca. 2 sekunder, og så kommer billedet igen.
Er der nogle der ved hvad der kan være årsag til dette, eller er der andre der oplever samme problem ??

Dan
Af Michael B.
uden at vide det 100% så tror jeg det er fordi at yousee roder en del med div kanaler i tiden, jeg har også oplevet det nogen få gange, men det er ved at være nogen dage siden sidst, DR HD var feks væk igen inge idag, så jeg måtte søge efter den 2 gange før den fandt den :)

Men hvis det nu bliver ved, så tænker jeg at det måske også kunne et lidt dårlig signal i antenne kabelet (anyone ret mig hvis jeg tager fejl) :)
Af DanK
Vi får vores signal fra stofa, så jeg tror ikke at det har noget med yousee at gøre :)
Om det har noget med antennekablet, at gøre skal jeg ikke kunne sige. Billedet er af god kvalitet, så det undrer mig at billedet forsvinder kortvarigt.

Dan
Af HenningR
Hey,

Jeg havde det samme på min søns G10, jeg trak et nyt antenne kabel til hans fjernsyn, og købte en antenneforstærker og så forsvandt det.

Du kan inde under billede eller system menuen se signal kvaliteten, hvis den er meget lav så træk et nyt kabel, det hjalp ham rigtig meget..

Mvh
HenningR
Af noxity
DanK skrev:Billedet er af god kvalitet, så det undrer mig at billedet forsvinder kortvarigt.

Dan
Ved et digitalt signal bliver billedet ikke bedre når signalet er bedre. Du vil tydeligt kunne se fejl hvis signalet bliver dårligt, enten pixelere billedet eller så forsvinder det. Det bliver ikke grynet eller mindre skarpt.

Det tyder på at du har nogle forstyrrelser i luften. Enten har du for meget kabelrod bag TVet, har andet forstyrrende elektronik i nærheden, eller du kunne være forstyrret af DVB-T sendenettet.
Hvad jeg prøver at sige er, det er nok dit antennekabel der skal skiftes. Dette er også blevet sagt ca. 5 gange om dagen siden det digitale net blev åbent for alle.
For anbefaling af kabler, længder osv. prøv at søg efter en af de andre tråde.
Af HenningR
Noxity, du har ret i at billedet ikke bliver bedre, men det bliver på skærmen, min søn slap for en sort skærm hvor der stod "intet signal"
i tide og utide, men jeg kunne også se det på DR HD, det var bare en masse firkanter i farver på skærmen inden jeg skiftede kabel..

HenningR