Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stallknecht
Hej Alle.

Hvilke af de 2 tv'er ville i vælge?

Jeg skal bruge det til film, computer og en del sport.

Hvis der er et 3. alternativ så kommer i bare med dem.

Prisen skal bare ikke overstige 5000kr.

Håber i kan hjælpe.

Mads
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PQ6000 har lidt problemer med retention, så den ville jeg ikke vælge til fordel for X10. Billedkvaliteten på X10 er også generelt bedre end PQ6000.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De ligger nogenlunde på niveau, men X10 har dog fordelen. PQ6000 er bestemt ikke nogen dårlig skærm og designet er jo også ganske pænt, men den lider dog lidt af retention.
Af Dilly
Jeg er fan af LG fordi jeg synes de laver gode produkter i flot design. Trods det ville jeg vælge panasonic. Den har fået god kritik rundt omkring og så vidt jeg husker, så er LG'en en ældre model fra 2008..
Af Dilly
Nåe ja det er da rigtigt :) Jeg har ikke rigtig fulgt med siden jeg købte mit pioneer 428xd. Desværre har jeg fortrudt det køb da der ikke er mpeg-4 tuner i.. Men det er en helt anden snak :)
Af calletv
Jeg ville vælge PQ6000 pga. det klart bedre design. Forskellen i billedkvalitet fornemmer jeg ligger på det teoretiske plan for nørder og ikke noget du vil lægge mærke til i dagligdagen. Desuden synes jeg der rapporteres mange problemer med Panasonic-skærme herinde (hakkende billeder o.lign.)
Af kskruger
Det eneste gode ved LG skærmen, er dens design. Jeg har selv haft en PQ6000 og den blev hurtigt solgt igen, da billede kvaliteten halter noget efter Panasonic og Samsung. Især havde den et underligt støjfyldt billede. Selvom det var en 2009 model, så kunne den slet ikke hamle op med den Samsung 42Q97 plasma skærm fra 2007, som den ellers skulle erstatte.
Af Stallknecht
Tak for de mange gode svar :)

Lige et sidste spørgsmål. Jeg har yousee kabel tv. Har det noget at sige vedr. hvilken tuner tv'et skal have? Lagde lige mærke til at Lg'et ikke har dvb-c.

Mads :)
Af kskruger
Stallknecht skrev:Tak for de mange gode svar :)

Lige et sidste spørgsmål. Jeg har yousee kabel tv. Har det noget at sige vedr. hvilken tuner tv'et skal have? Lagde lige mærke til at Lg'et ikke har dvb-c.

Mads :)
PQ6000 DVB-T
PQ6500 DVB -C/T

Har du YouSee og hvis du vælger en LG skærm, så skal du selvfølgelige gå efter en PQ6500
Af Stallknecht
Hvor kan jeg købe PQ6500? Fandt det inde på Wupti.com. Der står bare under specifikationer at den ikke har DVB-C tuner?? :o
Af Stallknecht
Hvad med Samsung PS42B455. Er det noget værd?
Af kskruger
Stallknecht skrev:Hvad med Samsung PS42B455. Er det noget værd?
Desværre ikke, Samsung har valgt kun at ha lavpris skærme, når vi snakker 42" så denne skærm er ikke pengene værd.