Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madz
Har et problem med mit nye samsung tv når jeg ser almindelig tv er det ligesom om der er 6 striber der køre på langs af skærmen men de er der ikke når jeg ser dvd, hvad kan dette skyldes har prøvet alt muligt i tv indstillinger men intet hjælper.

Og så laver den os meget burn-in, efter blot 10min på the voice så sidder logoet fast oppe i hjørnet 30min efter så tør ikke se the voice mere :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Burn-in er værst lige i skærmens første timer, så efter lidt tid vil du opleve, at problemet reduceres en del.

Striberne lyder bestemt som et dårligt tv-signal. Har du sat f.eks. en kabelsplitter på dit tv-kabel? Eller har du en forstærker boks? Hvordan modtager du Tv i dag?
Af madz
Okay dvs. efter nogle månedere med forskelligt skærm billede vil den ikke være slet så over følsom for burn-in?

Jeg køre tv signal gennem scart kabel da min parabol modtager ikke kan tage hdmi.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsungs skærme vil aldrig ophøre med at være sårbare overfor burn-in.
Af kskruger
yakken skrev:Samsungs skærme vil aldrig ophøre med at være sårbare overfor burn-in.
Alle skærme kan i princippet få burn-in. Både plasma og selv LCD kan få det, hvis man ønsker at ødelægge sin skærm. Men der skal en hel del til, hvis man derimod bruger sin skærm helt normalt, ja så bliver burn-in ALDRIG et problem. Selv sammen tekst-tv billede, som har stået på skærmen i 5-6 timer, kan ganske svagt ses bagefter, men er helt væk i løbet af 7-8 min. Og her snakker vi om et Samsung tv. Jeg snakker om egen erfaring!