Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zichau
Hey, jeg har overvejet meget om det ikke er ved at være tid at få mig et nyt tv, da det gamle 32" HD ready ikke helt lever op til den standard jeg godt kunne tænke mig.

Så hvad ville i anbefale? Det skal bruges til at spille xbox 360 på og at se viasat HD på.

Jeg sidder cirka 4,5 - 5 meter fra skærmen så regner med jeg skal op i 42 tommer, fordi jeg synes ikke helt 32 tommer er stort nok.

Er villig til at bruge cirka 8000 på det.

Tak :D
Af Kleen™
Jeg vil mene at du roligt kan gå op i 50" - store skærme har det med at krybe i løbet af de første par uger..:-)
Af PR
Panasonic TXP-U10 kan anbefales. Den køres til omkring 8.000 kr. udsalg i butikker, og højst sandsyneligt billigere på nettet.

Fed skærm, Full HD, 400 Hz, flot farvegengivelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Glem hypen om "Hz". Der er tale om sub-field drive, som de færreste overhovedet aner hvad er. Søg lidt på det her i forum, så vil du finde mange andre tråde, hvor det er forklaret.

Hvis man blot slår "IFC" fra på skærmen, så er der ingen problemer mht. spil. De 400 Hz er blot et salgsgimmick, som ikke har nogen praktisk betydning for dig overhovedet. G10 er fremragende til spil.
Af Zichau
Okay tak. Har overvejet at rykke lidt rundt så jeg får kortere til skærmen så det kun bliver 3 meter. Ville det være for stort? Fandt nemlig lige http://www.sony.dk/hub/bravia-lcd-tv/13/1 hvor der står at jeg får det optimale ud af et FullHD tv hvis jeg sidder 1.8 meter væk fra 46 tommer. Men det synes jeg lyder noget ekstremt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har vores egen guide til hvor lang fra du skal sidde. 1.8 m lyder som noget de har regnet ud vha. samme formel som vi bruger :)
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

Men jo, det er helt korrekt at du skal vanvittigt tæt på før det giver mening med fuld HD. Husk at det er en forudsætning at du rent faktisk viser fuld HD materiale. Ikke noget med fesen SD TV eller PS3 spil i 720p opløsning. Vi snakker BluRay.

3 meter er ikke for tæt på. Jeg sidder 2½ fra min 50" Pioneer...