Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg efterhånden fået en god ide om, hvor vigtigt det er at kalibrere mit nye tv. Det er lige før, at jeg ville foretrække at få en fagmand til at gøre det, men med en pris på 3.000 kr for det, vil jeg i hvert fald prøve selv først med de vejledninger, som findes her.

Hvad sker der med mine indstillinger, hvis der kommer opdateringer automatisk på skærmen? Kanalerne bliver byttet rundt, og jeg har indtil videre ikke kunnet få de HD kanaler, som jeg skulle have, så hvis jeg kalibrerer nu, er det så ikke spild? Og bedre at vente til alle kanaler er indlæst.
Blomsterpigen skrev:
Hvad sker der med mine indstillinger, hvis der kommer opdateringer automatisk på skærmen? Kanalerne bliver byttet rundt, og jeg har indtil videre ikke kunnet få de HD kanaler, som jeg skulle have, så hvis jeg kalibrerer nu, er det så ikke spild? Og bedre at vente til alle kanaler er indlæst.
Det er forskelligt fra skærm til skærm, men på langt de fleste bevares billedindstillingerne selv om man opdaterer firmware. Der er dog enkelte tilfælde hvor opdateringen påvirker billedet, og så vil det være nødvendigt med en ny kalibrering. Indtil videre har jeg personligt per kulance foretaget en ny kalibrering u/b i de få tilfælde hvor det er sket.