Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens!

Jeg er førstegangskøber af en fladskærm, da min noget bedagede Samsung tykskærm fra 1997 er ved at være ude af kampen. :( R.I.P.

Jeg er faldet pladask for Samsung PS50B855 og Samsung UE46B8050. Begge har de et fedt design, og så har de jo klaret sig rigtig godt i Rasmus' udførlige tests her på sitet.

Egentlig synes jeg måske LG's 47SL9000 har et overlegent design - men den performer altså bare ikke godt nok, og så er det et kæmpe irritationsmoment at stikkene på bagsiden vender bagud! !:(

Jeg skal bruge TV'et til flg., i prioriteret rækkefølge:

1. Film (PS 3 Blu-ray)
2. Spil (PS 3)
3. TV (primært nyhedsudsendelser o.lign.)

Jeg hælder måske umiddelbart til PS50B855, men er meget opmærksom på den megen snak om støjgener der kan være forbundet med denne model.. Kan anskaffe mig en B855 for knap 14k.

Med ovenstående oplysninger til rådighed håber jeg, at det mere erfarne fladskærmsfolk kan give mig noget råd & vejledning.

Venligst,
Valdemar :)
Hej,

:) hvor er jeg bare rigtig glad for netop det spørgsmål og håber ligesom VS på lidt hjælp.

Jeg var faktisk klar til at bestille B855 i dag, men tænkte at jeg hellere måtte checke de historiske indlæg om netop den skærm - bekymrende læsning med alt det støj...

...og netop derfor er jeg måske på vej til alligevel at gå efter B8050, selv om specifikationerne ifølge diverse anmeldelser ikke helt lever op til B855 på billedsiden.

Jeg benytter ganske vist ikke lyden på skærmen, men det bliver støjproblemet nok ikke mindre af.

Jeg venter altså også spændt på Jeres venlige tilbagemelding.

God aften....
Af VS
Samme her - vil gøre meget for at undgå at skulle bøvle med den- tilsyneladende ret tvivlsomme - servide fra Samsung ifm. fejlfinding/bytning af B855.

UE46B8050 lyder som et safe bet - men prisen er jo væsentligt højere.

Så venter stadig på nogle fordele/ulemper der kan give mig skubbet i den rigtige retning.

/VS
Af stef4690
Hej.

Kan kun sige at jeg er rigtig glad for mig
UE40B8050 med den matchende soundbar til. SUPER lækkert design og dejligt billede. Simpelthen herligt at kigge på. Super tyndt. Men synes også design har noget at sige. Det er jo trods alt en form for møbel.

Håber du finder den rette løsning til dig.
Af marco_DK
PAS PÅ SAMSUNG B855

Jeg købte tilbage i november 2009 en Samsung B855 50" og har siden da, kun haft problemer med denne model. Den første udgave summede konstant og da jeg tog kontakt til serviceteknikeren hos Samsungs Prestige Service, kunne han desværre oplyse mig om, at Samsung ikke har nogen officiel løsning på problemet. Med andre ord: Prestige Service kan dæmpe den brum der er i de fleste 855'ere, men de kan IKKE komme det til livs!

Jeg fik lige inden jul ombyttet min B855 til endnu en B855, men denne bytter har desværre også defekten, selvom brumlyden er en smule mindre. Dog går mislyden lige i skallen på mig - og jeg kan bestemt ikke ignorere en sådan slem fejl på en highend fladskærm i den prisklasse.

Derfor har jeg nu aftalt med butikken, at hvis de ikke kan bytte med en Samsung LED B8050 46" uden merpris, så lader vi handlen gå tilbage og jeg får refunderet købsprisen. Sælger har accepteret fuld refusion pr. mail, men undersøger netop nu om de vil kunne bytte lige over med en B8050 snarest, hvilket jeg håber.

Så må snuppe et 3D-tv, når disse kommer i 2. eller 3. generation og er sluppet for alle børnesygdommene! (og er faldet i pris)

Så mit råd må være: Kig hellere efter et B8050 end B855 - der er måske en grund til at priserne rasler ned på sidstnævnte for tiden :-( Dog vokser træerne ikke ind i himlen: B855 har et kongebillede med en dyb dyb sort - hvor B8050'eren jo desværre har en autodimming funktion, som dæmper intensiteten på mørke billeder, hvilket kan virke en smule forstyrrende i følge flere internationale anmeldelser. Men jeg håber på at kunne deaktivere denne feature i servicemenuen med succes...
Af VS
marco_DK skrev:PAS PÅ SAMSUNG B855

Jeg købte tilbage i november 2009 en Samsung B855 50" og har siden da, kun haft problemer med denne model. Den første udgave summede konstant og da jeg tog kontakt til serviceteknikeren hos Samsungs Prestige Service, kunne han desværre oplyse mig om, at Samsung ikke har nogen officiel løsning på problemet. Med andre ord: Prestige Service kan dæmpe den brum der er i de fleste 855'ere, men de kan IKKE komme det til livs!

Jeg fik lige inden jul ombyttet min B855 til endnu en B855, men denne bytter har desværre også defekten, selvom brumlyden er en smule mindre. Dog går mislyden lige i skallen på mig - og jeg kan bestemt ikke ignorere en sådan slem fejl på en highend fladskærm i den prisklasse.

Derfor har jeg nu aftalt med butikken, at hvis de ikke kan bytte med en Samsung LED B8050 46" uden merpris, så lader vi handlen gå tilbage og jeg får refunderet købsprisen. Sælger har accepteret fuld refusion pr. mail, men undersøger netop nu om de vil kunne bytte lige over med en B8050 snarest, hvilket jeg håber.

Så må snuppe et 3D-tv, når disse kommer i 2. eller 3. generation og er sluppet for alle børnesygdommene! (og er faldet i pris)

Så mit råd må være: Kig hellere efter et B8050 end B855 - der er måske en grund til at priserne rasler ned på sidstnævnte for tiden :-( Dog vokser træerne ikke ind i himlen: B855 har et kongebillede med en dyb dyb sort - hvor B8050'eren jo desværre har en autodimming funktion, som dæmper intensiteten på mørke billeder, hvilket kan virke en smule forstyrrende i følge flere internationale anmeldelser. Men jeg håber på at kunne deaktivere denne feature i servicemenuen med succes...
Marco, vær opmærksom på at den autodimming feature du omtaler IKKE kan slås fra. Tvivler nu også på at den er voldsomt irriterende, men stadig.. Se Rasmus Larsens anmeldelse af B8050 her for info om autodimming i B8050:

http://flatpanels.dk/nyhed.php?misc=sea ... 1255341088
Af Bob_the_Builder
Hej,

Jeg har også været i den kedelige situation med en Samsung 855. Allerede samme dag som, umiddelbart før Jul, da jeg pakkede den ud bemærkede jeg (mis)lyden, og tog kontakt til HiFi Klubben, der henviste til Samsung Prestige. Da jeg talte med Samsung fortalte de at de ikke havde en løsning på problemet, men sagde jeg kunne ombytte den. Det anbefalede de dog ikke da en ny skærm måske/sandsynligvis ville have samme problem! Der skulle være en løsning klar i uge 2/3 (helt nyt panel).

Efter at have talt med en ekspedient i en anden af Hifi Klubbens butikker fortalte han at han privat havde haft to PS855 som han havde fået byttet - senest til en LCD.

Efter dette tog jeg kontakt til Samsung og fik udformet en RMA.

Jeg har nu byttet det til en LG SL8000, der ikke larmer.

Mht. billedet er det en ynk at se på min LCD LG i forhold til min gamle plasma, men jeg kunne ikke holde støjen ud!

Jeg overvejer nu at skaffe en anden plasma Samsung 5/6 serie, LG eller Panasonic for billedet er af en helt anden klasse. Også i forhold til de Samsung LED jeg har set.