Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lindi
Vær opmærksom på at dette TV modsat SL9000 IKKE har nogle digitale tunere - det fremgår IKKE af nogle af de tidligere indlæg på denne side, så jeg sidder nu med en model af SL9500 jeg skal til at bøvle med at få byttet.
Af pipper
lindi skrev:Vær opmærksom på at dette TV modsat SL9000 IKKE har nogle digitale tunere - det fremgår IKKE af nogle af de tidligere indlæg på denne side, så jeg sidder nu med en model af SL9500 jeg skal til at bøvle med at få byttet.
Er du sikker. Det lyder da helt hen i vejret.

Iflg. Expert.

LG 42LS9500 LED
Det ultimative designer-TV! Med en front i ét stykke glas, hvilket desuden skjuler de allerede super tynde kanter, får SL9500 et diskret og stilrent design, hvor fokus er på billedet i stedet for TV'et. Den flotte finish forstærkes yderligere af de skjulte højttalere i rammen, som kun er 2,93 cm!

* Opløsning 1920x1080
* DVB-T/C MPEG4
* 4x HDMI-indgange
* 100 Hz
* Intelligent rum-sensor
* 2x10 W
* USB 2.0 medieafspilning
* Dynamisk kontrast 3000000:1
* Bluetooth
* Smart Energy Saving Plus
* Rammeløs glasfront
* Energiforbrug 150 W
* Standbyforbrug 0,48 W
Af lindi
Jeg er desværre ved at være helt sikker - når jeg tager Pricerunner.dk og vil have specifikationer, så siger den også NONE til digitale tunere.

Tv'et findes heller ikke på LGs egen hjemmeside - er ret frustreret lige nu.

Har prøvet at ændre land til Sverige m.v. men får ingen digitale kanaler frem overhovedet ligesom Canal 9 ikke fremgår, så det tyder ikke godt.

Er Yousee kunde med fuldpakke - har på husets andre TV ingen problemer med at modtage de nævnte kanaler.

Hvordan pokker kan de producere så nyt et TV uden nogle digitale tunere.
Af pipper
lindi skrev:Jeg er desværre ved at være helt sikker - når jeg tager Pricerunner.dk og vil have specifikationer, så siger den også NONE til digitale tunere.

Tv'et findes heller ikke på LGs egen hjemmeside - er ret frustreret lige nu.

Har prøvet at ændre land til Sverige m.v. men får ingen digitale kanaler frem overhovedet ligesom Canal 9 ikke fremgår, så det tyder ikke godt.

Er Yousee kunde med fuldpakke - har på husets andre TV ingen problemer med at modtage de nævnte kanaler.

Hvordan pokker kan de producere så nyt et TV uden nogle digitale tunere.
Det var også det jeg tænkte. Lyder da helt galt.
Håber der er en herinde der kan hjælpe dig. Det er træls hvis tv'et skal sendes retur pga. det.
Af pipper
Som jeg har læst det er der dvb-c tuner i de nordiske modeller.

Er din købt i udlandet?
Af lindi
Den er købt i Bilka i Esbjerg.
Af Reonekot
Har du sat det rigtige netværks ID under søgning?

(Altså sat sprog = dansk, land = Sverige, valgt søgning = kabel og sat det netværks ID som TDC skriver på deres hjemmeside du skal bruge.)
Af lindi
hej Reon...

Ja, det har jeg desværre gjort.
Af Tucker
Det lyder helt vildt....
Nå men se på det positive, nu kan du købe SL8500, som skulle være et bedre tv;-)
Koster ca. 7100,-
Af pipper
Tucker skrev:Det lyder helt vildt....
Nå men se på det positive, nu kan du købe SL8500, som skulle være et bedre tv;-)
Koster ca. 7100,-
Hvor- ikke i DK?
Af lindi
Sl8500 har jf. Pricerunner alene en DVB T tuner - jeg skal bruge DVB C idet jeg er You See kunde.

Hvorfor skulle SL8500 ellers være bedre - er vel ret beset ikke et LED TV eller er jeg helt gal på den?
Af pipper
lindi skrev:Sl8500 har jf. Pricerunner alene en DVB T tuner - jeg skal bruge DVB C idet jeg er You See kunde.

Hvorfor skulle SL8500 ellers være bedre - er vel ret beset ikke et LED TV eller er jeg helt gal på den?
Har du læst testen herinde?

Der mener de at SL8000/8500 er bedre en 9000.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1258376207
Af FriisN
Overvejer selv meget at købe netop SL8500 efter at have fået det tilbudt til 6200 kr. fra en netbutik, og har ingen steder set det kun skulle være med DVB-T tuner men OGSÅ DVB-C tuner og begge med MPEG 4.

Også jvf. den tidligere henvisning til testen af SL8000/8500
Af Nico4600
ej nu stopper galskaben da??? troede lyder da helt sindsygt

og sl8500 har dvb t(C tuner

http://www.justbuyit.dk/shop/lg-42sl850 ... 5952p.html

står desuden osse på deres hjemmeside at der er dvb t/c tuner i

http://www.lge.com/se/tv-audio-video/tv/LG-42SL8500.jsp

tvivler desuden osse på ham her havde fået sit sl8500 til at virke med yousee hvis der ikke var dvb-c tuner i

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=13792