Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 100hansen
hej jeg fik mit beovision 10 i sidste uge ,fjernsynet fungerer egentlig fint nok . men jeg har opdaget et par lyse plamager øverst når det viser sort , jeg ved ikke om det er mig der er hys eller er det normalt for sådan en skærm ? så mit spørgsmål er, om der andre der har lagt mærke til noget lignene. På forhånd tak
Af 100hansen
ja jeg var inde og påtale det igår, han mente at kontrasten stod alt for højt, men det stod i midten når tv`et viste analog, i digital kan man slet ikke stille på kontrasten, så vidt jeg kan se
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fænomenet hedder clouding og det er en af de største hurdler for LED TV lige nu. Det kan variere fra eksemplar til eksemplar. Hvis du kan se clouding på et BV10 efter at have indstillet menuen iht. vore anbefalinger i testen, så klag. TV'et er for dyrt til at måtte lide af nogen fejl.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Enig med yakken. Henvis i øvrigt til at clouding (kaldes og backlight bleeding eller inhomogent baggrundslys) fænomenet kan variere fra et eksemplar til et andet, så en eventuel ombytning eller udskiftning af panel kan blive aktuel.