Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige fået mit nye Panasonic G10E tv og er ved at indstille det, men når jeg går ind i hovedmenu=indstilling får jeg ikke det samme billede frem som i brugervejledningen der viser dvb-c, dvb-t , analog indstillingsmenu for at komme vidre over til indstillinger/søgning af dvb-c dvb-t analog. Det kan jeg ikke på mit,så jeg kan ikke få indstillet DVB-C. Når jeg trykker på tv knappen på fjernbetjeningen kan jeg finde analog og dvb-t og få dem indstillet men ikke dvb-c. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har købt det hos, CimeMagic a/s Padborg hvor jeg før har kødt uden problemer.

Kaare
Af Sneaker
Hej
Du skal vælge enten Sverige eller Finland som land. Det er de eneste to lande hvori DVB-C tuneren er understøttet til. Det gør ingen forskel ang. sprog da du vælger sprog for sig selv. Vælg Sverige, det er det letteste. Har selv et G10E og gjort det samme, fungere finno pånær at man pt. med pana ikke kan finde Dr HD, men er der flere tråde om.
Af Michael B.
Ditto her, jeg har dog et GA11 som er identisk med G10 borset fra lidt småting, valgt sverige som land og bingo, DR HD virker dog fint her og har aldrig haft problemmer med at finde det :)
Af Zarocq
Øhh, jeg har da ikke nogen problemer med at se DR HD på mit 50G10. Modtager via YouSee i Silkeborg.

Men ellers har du ret i det med at vælge Sverige - den måtte jeg også igennem.

Jeg har dog også set, at man skulle kunne enable DVB-C tuneren et eller andet sted under indstillinger, hvis man først valgte konfiguration af DVB-T tuneren. Mere ved jeg desværre ikke, da jeg ikke har tænkt mig at starte forfra med indstillingerne på mit eget TV. :p
Af Sneaker
Vil bare lige sige at jeg har fundet DR HD igen, ved en ny søgning i dag. Det er som jeg læser kun nogle steder Yousee har haft problemer, så intet galt med G10E'et! men havde godt læst at der var store problemer nogle steder.
Af Beckham
Hvis muligheden med at vælge Sverige\Finland som land ikke tiltaler dig af en eller anden grund, så skal du bare foretage en DVB-T søgning først, så dukker muligheden for DVB-C op bagefter. Sådan gjorde jeg med mit G10.
Af Kaare Nielsen
Tak til alle der er kommet med gode råd. Nu virker DVB-C som det skal efter jeg gik over til Sverig som land og Danmark som sprog, så nu virker Panasonic G10E tvèt bare SUPER godt.

PS: Jeg kan godt høre blæserne lidt, men det er til at leve med når nu man ser på det SUPER gode billede. (super godt tv). Som jeg gerne vil anbefale.
MVH: Kaare