Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ckn
Hej
Jeg skal ud og kigge på et Philips 32PFL5404H i Fuptex i dag. Det skal bruges i soveværelset. Jeg kan læse rundt omkring i fora, at det er et ok tv til prisen.
Skal bruge DVB-C tuneren, og ville lige høre om der er nogen problemer med at sortere kanaler (favoritliste?)
Af dkscan
Der er ingen problemer i den henseende. Vi købte samme model til soveværelset i sidste uge og er meget glade for det.
Man kan oprette favoritliste, men man behøver det ikke, da man også kan sortere direkte i de fundne kanaler.
Af BrianH
Jeg har også det Philips i soveværelset, og det er supergodt. Der er ingen problemer med at sortere og/eller oprette favoritlister
Af ckn
Tak for info, det var jo godt :)

Lige et tillægspørgsmål, til jer som har det i soveværelse: Hvilket ophæng bruger I? Jeg skal gerne have have et der kan vikles lidt til siden, men også lidt nedad... Har kigget på nogen af dem de har i Harald Nyborg http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 98&n=30100 Det er vel ok?
Af jayjay89
Hej ckn
Du skal absolut IKKE købe de ophæng de har i HN. min datter købt et til et 32 " og efter 14 dage gik det i stykker ,blev skævt pga af for svagt
materiale, og HN ville ikke bytte de påstod at det var hendes egen fejl
at hun havde vredet TV ét forkert, hun sendte det så til HN hovedkontor med en klage,og der gik mere end 6 uger før hun fik svar at de IKKE
ville bytte det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så find noget bedre et andet sted selv om du skal betale et par hunrede mere, de er givet godt ud i sidste ende.
Af ckn
jayjay89: Tak for info, det bliver lige taget med i betragtning...
Det skal også gerne kunne vippes lidt til siden, da det ikke hænger direkte foran sengen... Jeg må rundt og kigge lidt, for vil ikke af med 6-800 kr til fx et Vogel's...
Af ckn
Så fik jeg købt.
Jeg undrer mig dog over at jeg at jeg ikke kan vælge 4:3 billedformat? Jeg har enkelte kanaler der sender ud i 4:3 format, og hader at det bliver mast ud over 16:9...
Af dkscan
Af en eller anden besynderlig årsag, så synes Philips ikke, at man skal kunne vælge 4:3 manuelt.

Du kan dog godt få vist 4:3 som det rettelig skal vises, nemlig som 4:3.
For at gøre det, skal indstillingen Auto-formattilstand sættes til Auto-zoom. Så vil formatet Auto-format vise 4:3 korrekt.
Af NazmDK
Omplacering af kanaler/ændring af
kanalrækkefølgen

Her kan du omplacere kanaler og ændre
kanalrækkefølgen i kanaloversigten, så
kanalerne vises på de placeringer, du
foretrækker.

1 Mens du ser tv, skal du trykke på OK.
»» Kanaloversigten vises.

2 Tryk på OPTIONS.
»» Menuen med indstillinger vises.

3 Tryk på Navigationsknapper for at vælge
[Ordn igen], og tryk derefter på OK.
»» Der vises en meddelelse på skærmen.
Gå til trin 4, hvis du vil fortsætte.
• Tryk på OPTIONS og følg
instruktionerne på skærmen, hvis du
vil annullere og afslutte.

4 Tryk på Navigationsknapper for at
vælge den kanal, der skal have en anden
placering i oversigten.
»» Der vises en ramme rundt om den
valgte kanal.

5 Tryk på Navigationsknapper for at
flytte kanalen til den ønskede placering i
kanaloversigten.

6 Tryk på OK for at bekræfte dit valg.
»» Kanalen flyttes til den valgte placering.

7 Tryk på BACK for at gå ud af
kanaloversigten.
Af ckn
dkscan skrev:Af en eller anden besynderlig årsag, så synes Philips ikke, at man skal kunne vælge 4:3 manuelt.

Du kan dog godt få vist 4:3 som det rettelig skal vises, nemlig som 4:3.
For at gøre det, skal indstillingen Auto-formattilstand sættes til Auto-zoom. Så vil formatet Auto-format vise 4:3 korrekt.
Synes bare det er det, den står til...? Det må jeg lige checke, når jeg kommer hjem... Hvis ikke dette kan lade sig gøre, ender jeg nok med at retunere fjernsynet...
Af dkscan
På mit stod Auto-formattilstand ikke til Auto-zoom som standard og så oplevede jeg også, at 4:3 blev strakt ud.
Husk at der er to indstillinger. Dels Format, som man løbende kan vælge med knappen på fjernbetjeningen dels Auto-formattilstand, som ændres inde i opsætningsmenuen. Sidstnævnte styrer hvad der sker, når formatet Auto-format vælges.
Af ckn
dkscan skrev:På mit stod Auto-formattilstand ikke til Auto-zoom som standard og så oplevede jeg også, at 4:3 blev strakt ud.
Husk at der er to indstillinger. Dels Format, som man løbende kan vælge med knappen på fjernbetjeningen dels Auto-formattilstand, som ændres inde i opsætningsmenuen. Sidstnævnte styrer hvad der sker, når formatet Auto-format vælges.
Du havde ret. Den skulle stilles til Auto-zoom, og så opfører den jo sig som den skal :)
Var ellers meget tæt på at have retuneret det.. Men nu har jeg ligeledes fået indstillet billedet lidt bedre, og det ser faktisk meget fornuftigt ud... Har taget udgangspunkt i de indstillinger som Rasmus kom frem til i 9704 testen, dog har jeg hævet kontrasten lidt mere... Hvad bruger I?

Så alt i alt, når mit hysteri har lagt sig, så er det faktisk et ok tv... ;)
Af BrianH
ckn skrev:
dkscan skrev:På mit stod Auto-formattilstand ikke til Auto-zoom som standard og så oplevede jeg også, at 4:3 blev strakt ud.
Du havde ret. Den skulle stilles til Auto-zoom, og så opfører den jo sig som den skal :)
Var ellers meget tæt på at have retuneret det.. Men nu har jeg ligeledes fået indstillet billedet lidt bedre, og det ser faktisk meget fornuftigt ud... Har taget udgangspunkt i de indstillinger som Rasmus kom frem til i 9704 testen, dog har jeg hævet kontrasten lidt mere... Hvad bruger I?

Så alt i alt, når mit hysteri har lagt sig, så er det faktisk et ok tv... ;)

Jeg bruger "energispareindstillingerne". Det er det bedste for mig, når der ellers er helt mørkt i soveværrelset