Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Gemme emballage

9
45%
11
55%
Jeg har lige fået min nye hjemmebiograf hjem og pakket ud.
46" TV, to kæmpe gulvhøjtalere og to mindre baghøjtalere...

hele stuen flyder nu med pap og flamingo.

Allerhelst røg det hele i containeren straks - det fylder jo ad ##¤% til...men jeg overvejer lige...

Er der nogen ide i at gemme emballagen? Jeg tænker på i tlfæde af at

- varen skal til reperation

- at jeg skal flytte.

Det er jo logisk at tingene er bedst beskyttet i original emballage. men er det nødvendigt?

Jeg går med tanker om at flytte til udlandet (Tyskland) indfor en årrække og tænker at jeg vil have mit anlæg med. Det er jo en lang tur med lastbil og jeg går og overvejer om især TVet kan tåle at stå uinpakket?

Jeg tænger selv at med højtalerne er det mindre vigtigt - men tager jeg fejl? Kan de tåle at stå ubeskyttet i en flyttebil i lang tid?

Stem og lad mig høre jeres input!
mvh.
Af mhca
Hej

Jeg er forfærdelig til at gemme emballage.

Jeg gemmer ALTID emballagen mindst én måned, da jeg ville være irriteret over at mangle den, hvis der inden en måned afslørede sig en defekt på produktet, og den så skulle returneres/ombyttes.

Af de ting, som jeg har gemt emballagen til (og som jeg kan huske), er:
- Sony 32" TV
- 2 stk Audio Pro gulvhøjttalere i sort pianolak
- 1 stk Audio Pro Subwoofer i pearl white pianolak

Jeg har også en klodset emballage til min 24" computerskærm, men den kan jeg nok klare mig uden, da en computerskærm er nemmere at håndtere.

De andre ting har jeg gemt emballagen til, da især højttalerne er ret sarte og flotte, så jeg ønsker ikke at ridse dem eller slå hakker i dem.
TV'et er upraktisk at flytte med, hvis jeg ikke har emballagen. Emballagen fylder, men gør det utroligt meget nemmere at pakke bilen og flytte det.
Skal flytte til april, og jeg er utroligt glad for, at jeg har emballagen til den flytning.

Ellers: Undgå at gemme emballage længere end at du kan gennemteste produktet for fabriksfejl, medmindre produkterne er sarte og svære at transportere uden.

Mvh. Martin
Af noxity
Hvis du kan finde pladsen, så gem emballagen. Så har du dit på det rene hvis uheldet skulle være ude, og den skal sendes til reparation.
Af Kleen™
Sikkert godt at gøre, meeen: Det der med at gemme emballage til evt. senere brug, bliver man ret effektivt kureret for, den dag man køber et sæt DALI Megaline og Gravity effekttrin....:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg gemmer også emballagen til de ting, der ikke kan fragtes i lag-på-lag i en flyttebil - dvs. stort set alt mit grej til TV/Hifi. Min PC kan puttes i bilen, men mine monitors har jeg også gemt emballagen til (i hvert fald min 24").
Af Søren69
Tak for alle de grundige svar... Jeg må hellere se ok jeg kan rydde noget plads i min kælder :) Synes det lyder fornuftigt at gemme.
Af Perfod
Kan ikke se en eneste fornuftig grund til at gemme emballagen med mindre man flytter hver uge.
Jeg har aldrig gemt emballage og kommer aldrig til det...
Går mit tv i stykker så bliver det hentet og bragt og det er uanset om det er mit LG eller Panasonic jeg har stående , det er bare sådanne garantien er på tv der er størrre end 32" så jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle gemme emballagen.