Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KimP
Hej forum,

Jeg var igår inde for at se et Panasonic TX-P46G15 hos et panasonic center, for lige at se det i funktion inden jeg købte det, men jeg blev lidt skuffet da jeg så billedet, billedet virkede grynet og det stod og flimrede/uroligt billede, da jeg spurgte sælger til signal og om det var kalibreret, sagde han at signalet var digitalt, men det var ikke kalibreret, da alm. mennesker ikke kunne se forskel, nu er jeg blevet i tvivl om det er det fjernsyn jeg skal have, eller forlanger jeg for meget?

Hilsen
Kim
Af Søren69
Jeg fik mit 46G15 hjem igår og jeg er ovenud tilfreds! Jeg synes billedet er fantastisk og på inge måde grynet.
Af Søren69
Sten skrev:
Helt sikkert et godt køb. HiFi-Klubben har den også p.t. til lidt under ti af de store.
Er det 46" de har til under 10.000 det lyder utrolig billigt....
Af Megawhopp
Jeg har lige fået dette lækre tv ind ad døren, og kunne godt tænke mig lidt hjælp med opsætningen af det.

Er der en der gider skrive de indstillinger der køres med, så jeg kan teste dem. Synes nemlig jeg døjer lidt med at finde det optimale.

PFT

Carsten
Af Søren69
Megawhopp skrev:Jeg har lige fået dette lækre tv ind ad døren, og kunne godt tænke mig lidt hjælp med opsætningen af det.

Er der en der gider skrive de indstillinger der køres med, så jeg kan teste dem. Synes nemlig jeg døjer lidt med at finde det optimale.

PFT

Carsten
Hej Carsten!

Velkommen på siden og tillykke med dit nye TV :)

Jeg har indstillet mit efter en kalibrering jeg har fået af Tape Connection, hvor jeg har købt det. Og jeg er godt tilfreds med de indstilinger. De er stort set magen til dem som Rasmus Larsen foreslår til 42G10 i hans anmeldelse af denne her på Flatpanels.

Billede indst. : Biograf
Kontrast: 36
Lys: 0
Farve: 30
Skarphed: 5

Farve temp.: Varm
Farvestyring: Fra
x.v. Colour: Fra
Eco- Format: Fra

P-NR: Fra

Avancrede instilliger:

hvisbalnace hø rød : 2
hvidsbalance høj blå: 0
hvidbalance lav rød: 4
hvidbalance lav blå: 0
GaMMA: 2.2

God fornøjelse med dette lækre TV!

mvh.
Af Zarocq
Jeg har et 50G10. Jeg har skruet noget ned for kontrasten - min står på 23, da jeg ellers synes der er alt for meget blus på. Jeg har ikke ret meget lys i min stue i forvejen, så hvis jeg skruer helt op på 36, så får jeg ondt i øjnene.

Jeg har også skruet et par trin ned for farverne. Synes ansigtsfarverne blev for røde.

Ellers svarer mine indstillinger til Sørens.
Af Megawhopp
Jeg har godt nok indstillet det sådan som det anbefales for G10, men synes ikke det er optimalt. Jeg må prøve at lege lidt med det.. :)

Jeg kommer fra en LCD skærm, så kan også være at mine øjne bare skal vænne sig til en anden slags billede på plasma skærmen.
Af Sten
Jeg får min 46G15 kalibreret med en Spyder her i weekenden. :)

Mine indstillinger tilgår denne tråd efterfølgende.

God weekend!
Af Rodding
Hvad er forskellen egentligt på G10 og G15 udover tykkelsen?
Har hørt, at G15 er meget lig med V10 i forhold til billedkvalitet o.s.v.?
Af Rodding
Ja, men der kan jeg jo ikke se om den klarer sig bedre med billedkvalitet, og om den klarer sig bedre i spil, burn-in, retention osv.?
Af Rodding
Har G10/15 slet ingen retention eller kan det ske?