Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michel
Hej Rasmus,

Grundet en god anbefaling fra Flatpanels købte jeg en 47 tommer LG SL800. Denne fungerer udemærket, efter at have fulgt dine anbefalinger vedr. ekspert indstillinger.

Hvorfor står der 50 HZ når jeg trykker på "OK" tasten på LG fjernbetjening??
Burde der ikke stå 200HZ, det er vel et 200HZ tv..
Sikkert et tåbeligt spørgsmål :(
Jeg modtager mit tv signal via TDC TRIO boks?
Af noxity
Der skal stå 50hz. Det er fordi dit TV-signal bliver leveret som 50 hz.
Af Michel
Hvad er fordelen så ved 200 HZ tv??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit TV skriver hvilken frekvens den MODTAGER signalet med. Den regner jo selv de resterende 150 billeder ud, så det bliver til 200 Hz - det skriver den bare ikke. I langt de fleste henseender er det mest praktisk at få vist hvilken frekvens et signal modtages med, frem for hvad der vises på skærmen.
Af Michel
Jeg spørger fordi mit helt nye 47 tommer LG SL 8000 har problemer med hurtige bevægelser, lige nu er der "skygger/flimmer" efter bold og løbende håndboldspillere..
Har fulgt de indstillinger anbefalet af Rasmus vedr LG SL 8000?
Er dette problem et indstillingsproblem eller signal/modtagelse?
Håber på svar
Af Cutter
Michel skrev:Jeg spørger fordi mit helt nye 47 tommer LG SL 8000 har problemer med hurtige bevægelser, lige nu er der "skygger/flimmer" efter bold og løbende håndboldspillere..
Har fulgt de indstillinger anbefalet af Rasmus vedr LG SL 8000?
Er dette problem et indstillingsproblem eller signal/modtagelse?
Håber på svar
Har du "tændt" for de 200 Hz?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har flyttet din tråd til TV-sektionen. Vores sektion for spørgsmål til anmeldelser er forbeholdt de tråde der rent faktisk hører til de individuelle anmeldelser, og ikke generelle spørgsmål om et af de TV, der tilfældigvis også er anmeldt.
Af Reonekot
Jeg synes heller ikke at TrueMotion fungere for mig med digitalt signal. Jeg oplever hakken vertikalt, i stil med hvis man har vertical sync slået fra på en LCD PC skærm. Billedet er bedre med TrueMotion slået fra IMO.