Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Femmer
Hey,

Jeg har med stor fornøjelse fuldt div indlæg i forum, læst og sikkert misforstået en hel del af div test på sitet - men en ting er jeg endnu ikke har læst ret meget om er:

DLNA - hvor godt virker det?
Er der forskel på kavaliteten fra mærke til mærke?

Det jeg selv leder efter er et TV på 42" en DLNA der kan streame både billeder, audio og video fra en NAS.
Selvfølgelig skal billedkvaliteten SD/HD ligge på niveau med G10/G15/W5500.
Og så skal fjernbetjeningen fungere pålideligt og der skal ikke være større input-lag end at man kan game.

Er det for meget forlangt ;-)

5'er
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det synes jeg ikke. Jeg vil stadig påstå, at min PlayStation 3 klarer det bedre end nogen af de Tv jeg har testet fra Samsung, Sony og Panasonic. DLNA i første generation på disse Tv er simpelthen ikke god nok til at understøtte video.

Hvis DLNA er et vigtigt kriterie vil jeg anbefale, at du venter på de nye modeller fra producenterne, hvor mediedelen er opprioriteret lidt. De begynder at lande her fra februar og frem.
Af Femmer
Det var jo nok lidt det jeg forventede - så må næste spørgsmål jo næsten være;
Jeg skal bruge et fjernsyn nu - og streamed video kan jeg nok godt undvære.

Hvis prisen samtidig skal være < 10K er min liste ligenu:
1. W5500
2. Sammy 40B755
3. G15

Nogen anbefalinger, eller har jeg glemt en kandidat?

5'er
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder fornuftigt, men personligt ville jeg nok have G15 højere på listen.

Har du også læst trådene om B750/B7550 her på siden? LG SL8000 kan også være en kandidat.
Af noxity
Hvad angår DNLA i Samsung B755, så er jeg tilfreds. Det at jeg kan afspille direkte fra netværket, og at der ikke er nogen problemer med opsætning, er jeg blevet virkelig glad for.

Ja det kunne godt fungere bedre, men det er bestemt ikke så dårligt at jeg ikke vil se det som et "plus" ved TVet. Den generelle funktionalitet er ganske udmærket. Der hvor problemerne opstår, er hvis du skal have hevet ud ud, og så kan den ikke afspille DTS lydformatet, samt spole i 720+ opløsninger.
Af Femmer
Det blev til en Sony 40W5500 Af følgende årsager:
1) Generelt et godt billede og ganske fine anmeldelser og en pris på 5999,- hos Sony i Århus C
2) Det blev ikke G15 da prisen ligger en del længere oppe og fordi designet ikke lige er mig.
3) SL8000 røg i svinget pga den manglende DLNA og det i mine øjne lidt ufærdige design,
4) Vi havde en samsung på prøve og efter at leget lidt med den synes jeg ikke den var prisforskellen værd.

Bonus årsag: Med en sony til 5999,- har jeg råde til om 3 år, at købe den perfekte skærm, med DLNA der spiller max og3D funktionalitet uden børnesygdommene.

5'er