Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ramfred
Jeg har nu læst alt hvad der er på denne side om disse to tv, hvilket bare har gjort mig endnu mere i tvivl :)

Kan det betale sig at smide de extra 1000 kr, og købe g10'eren?
Er problemet med visning af blueray virkeligt så stort, eller er det noget man ikke vil ligge mærke til (afspilning af blueray via ps3)
er der forskel på tx-p42s10 og tx-p42s10 e eller er det kun i p42x modellen man skal være opmærksom der?
Og så et lille "bonus" spørgsmål, kan det betale sig at købe 4års extra forsikring eller vil eventuelle fejl vise sig inden for reklamationstiden :)

på forhånd tak :)
Af mgala666
Jeg kigger med her, da jeg er lige så meget i tvivl O_O
Blev absolut ikke klogere at at kigge på dem ved siden af hinanden i Fona, på trods af jeg stod så længe og kiggede eurosport på dem, jeg nærmest blev snooker ekspert ;)

Det hele startede med, jeg kiggede på X10 til 4500 kr for 14 dage siden...og den koster nu 3999 i El Giganten...

S10 står til 5500 hos JaMan som parallel import. Er det nogen hage ved at købe en sådan impoteret?
Af nasmar
Jeg valgte selv at købe X10Y istedet for disse to, da jeg ikke mente det var mer prisen værd.

Men skulle jeg kun vælge mellem s10 og g10,ville mit valg nok falde på g10'eren - da den kører med et nyerer panel end s10'eren.

Men jeg synes, hvis man ikke står og skal have en her og nu, at man skal vente og se til næste års modeller, hvor vi ved at panasonic har opkøbt pioneer panellerne og muligvis får dem integreret i disse, hvilket blot vil resultere i et endnu bedre resultat.
Af mgala666
Jeg hælder mest til S10'eren pt, da jeg godt kan lide den er Full HD (om ikke andet, så betyder det noget for mig psykologisk, omend jeg vil sidde tæt på skærmen O-O), plus den ikke har blæser som G10'eren...men som en klog mand har skrevet i et forum, så er der nok en grund til, den har det...

Tror snart jeg tager bind for øjnene og drejer på hjulet O_O :D
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg har lige købt p42x10y til 3999 incl. levering fra Elgiganten.

Måske sætter den pris det hele lidt i perspektiv? Altså hvis du næsten skal fordoble prisen for at få en 10G i stedet.

Overvej også dette:

- Hvor langt skal du sidde fra TV'et?
- For følsom er du for blæserstøj?

Hvis du skal sidde 2 meter eller tættere på tv'et kan du overvejer g10, hvis du sidder 2 meter eller længere fra, så er p42x10 måske et bedre køb.
Af mgala666
Det er der, hvor S10 - G10'ens lillebror og X10'ens storebror kommer ind i billedet. Full HD og ingen blæser.
Af ramfred
Tak for svarene (også dem der bare kigger med ;) )
jeg tog ned til mit locale panasonic center og forhanlede lidt om prisen på en G10 udstillingsmoddel - fik ham ned i 7000 og så købte jeg den sku ;)
Af BrianH
ramfred skrev:Tak for svarene (også dem der bare kigger med ;) )
jeg tog ned til mit locale panasonic center og forhanlede lidt om prisen på en G10 udstillingsmoddel - fik ham ned i 7000 og så købte jeg den sku ;)
Fik du den handlet op til 7000,-?
7000,- er internetprisen i de fleste butikker (hvis det er 42"), så en demo-model burde være billigere, selvom den nok ikke fejler noget
Af ramfred
Det var i et panasonic center, så den var "på tilbud" til 7999 sat ned fra 8999, jeg valgte så at stille mig tilfreds med den billigste internet pris + at jeg føler mig lidt mere sikker ved at handle i en butik med så dyre ting :)