Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jessemand
Hej alle.
Jeg har kig på et af de nye Sony eller LG skærme der kommer, begge med "rammeløs" design.
Er der nogen der ved om det er muligt at optage udsendelser på et usb-stick/harddisk fra tv'ets usb-port? Jeg stod en dag og "legede" med en Samsung (6'er sereien) i udstilling og mener at se et punkt der hed "optag" i TV-guiden. Er jeg helt forkert på den?
Hvilket mærke vil I iøvrigt anbefale vedr. dlna/internet-funktionerne på de to mærker?
Vi skal iøvrigt også have en blu-ray afspiller lidt senere og af samme mærke.
Samsung blev deværre udelukket pga. design fra moderens side og her synes jeg også at remoten er lidt for stor til en barnehånd.
Skal stå på vores datters (8 år) værelse... så vi tænker lidt frem.
:) Jes
PS: Glemte lige at fortælle at vi kører med Yousee.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jessemand skrev: Er der nogen der ved om det er muligt at optage udsendelser på et usb-stick/harddisk fra tv'ets usb-port? Jeg stod en dag og "legede" med en Samsung (6'er sereien) i udstilling og mener at se et punkt der hed "optag" i TV-guiden. Er jeg helt forkert på den?
Det er jeg ret sikker på ikke lader sig gøre. Det kræver et såkaldt PVR system, som f.eks. Zeptos C32 model havde, og dette besidder ingen af Samsung eller LGs modeller.
Hvilket mærke vil I iøvrigt anbefale vedr. dlna/internet-funktionerne på de to mærker?
Faktisk vil jeg sige ingen. DLNA er stadig så dårligt på de nuværende modeller, at jeg kraftigt vil anbefale dig at vente til de modeller der kommer her i februar/marts/april, hvis DLNA tæller højt i dine behov.

Alternativt bruge en anden boks til DLNA: F.eks. PlayStation 3.
Af Jessemand
Hej Rasmus.

Tusind tak for det hurtige svar!
Ærgerligt med usb... nu hvor Zepto havde lavet det og ikke findes længere.
Jeg venter også, som du skriver, på de nye modeller og glæder mig meget efter at have læst jeres indlæg fra CES.
Brugeravatar
Af phn2
Flere af Grundigs modeller kan optage på usb-sticks. Sidder selv og leder efter andre producenter; Sony/samsung helst...
Af steffenj
Nogle af de nye modeller der kommer fra samsung får deres nye DLNA og skulle også få PVR fuktion via USB og brug af en af digital tunerene.