Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ponduus
Hej hej Flatpanels!

Nogle kammerater og jeg har fået den originale ide, at lave en spille aften - uden konsol. Ja, jeg snakker om brætspil - den oldschool slags.

Vi har allerede været igennem mange af de klassiske spil som Matador, quiz-spil osv., så vi mangler lidt nogle ideer.

Stort set alle spil har interesse med undtagelse af D&D o. lign. spil.
Brugeravatar
Af koenigs
Jeg er nødt til at foreslå RISK! og Settlers...

Så er det muligt der ikke bliver plads til andre spil rent tidsmæssigt. Ellers er UNO altid sjovt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er jo den klassiske Risk, men hvis I vil have noget lidt hurtigere så er Settlers også ret underholdende. Et slag Stratego er heller ikke af vejen.

Er I til lidt mere nørdede spil, så er Khet også ret sjovt.
Af fkj
Prøv at tage et kig på RoboRally ( http://www.wizards.com/default.asp?x=ah/prod/roborally ). Det er vildt griner! 8)

Risk er sjovt, men kan tage laaang tid! Et alternativ kunne være Ringenes Herre Risk, hvor der er tidsbegrænsning på.

Ellers mindes jeg også Axis and Allies fra mine unge dage :p som værende rigtigt sjovt.

God fornøjelse med jeres unpluged aftener,
mvh Frank
Af Guruen
Jeg ville helt klart anbefale spillet Junta

http://da.wikipedia.org/wiki/Junta_(spil)
(Klip HELE linket ind... Ved ikke hvorfor hele linket ikke er klikbart)

Det er super morsomt og er en blanding af Risk og et politisk manipulerende selskabsspil...
Af Ponduus
Risk og Settlers er oplagte. Hvordan jeg kunne glemme dem er mig en gåde..

Men især Junta virker spændende.

Tak for svarene, keep them coming :)
Af Møffe
Family Business er pt mit favoritspil. Især godt til en god drengeaften. Det er et mafiastrategispil. Dog er der ikke noget bræt med, men kort.

Kan være svært at finde i butikkerne, men er tilgængeligt på nettet til ca. 130,-
Af Hormoz
Et andet sjovt spil hedder, Munchkin Quest - det kan godt tager 2-3 timer, men det er sku sjovt. Det er en slags useriøst rollespil, hvor man kan arbejde sammen, backstabbe sin buddy og alle mulige andre ting :)
Af Ponduus
Munchkin virker til at være et oplagt spil. Desværre falder det ikke i god jord hos kammeraterne.

Family Buisnes derimod er vist mere deres stil. OG det gør nu ikke noget at det kun er kort. Det skal undersøges.

Tak tak :)