Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Jeg har læst lidt i forskellige tråde herinde, og kan se at andre har haft et lignende problem, men jeg syntes ikke svarene er entydige...

Købte overstående TV for en måneds tid siden og har store problemer med at "holde" på de digitale kanaler. Har læst dem ind og ind igen og efter endt indlæsning er kanalerne kun tilgængelige sporadisk. Kan feks. se DR, zappe frem til TV2, gå tilbage og så er der sort skærm og nogle gange kommer beskeden "programmet er ikke tilgændeligt", andre gange fortæller den hvad der sendes, men jeg får bare sort skærm

Er det TV'et der er noget galt med, eller er det mit signal? Jeg har en helt Sony HD-recorder på mellem stik og TV og det er det. Mine kabaler er dem der fulgte med HD recorderen (af en eller grund var der 2 i kassen) også kunne jeg jo lige så godt bruge dem... men mener I virkelig at de kan være årsagen? Mit signal kommer ind på vores loft og deroppe har jeg splittet det til et andet TV og det er det.

Får mit signal fra Stofa via antenneforening i Kolding.

Håber nogle gider svare, så jeg ikke ender med at sende TV'et til rep. uden grund måske :-)

Mvh.
Claus
claros skrev:Mine kabaler er dem der fulgte med HD recorderen (af en eller grund var der 2 i kassen) også kunne jeg jo lige så godt bruge dem... men mener I virkelig at de kan være årsagen? Mit signal kommer ind på vores loft og deroppe har jeg splittet det til et andet TV og det er det.
Det kan sagtens være dine kabler og stik der giver problemerne. De kabler, der følger med en recorder, er typisk af ringe kvalitet.
Du skal sørge for at bruge dobbeltskærmede kabler og hf-tætte stik hele vejen fra hvor signalet kommer ind.