Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg er den glade S10 ejer, som godt kunne tænke sig lidt bedre lyd, uden det behøver at kræve det helt store surround anlæg, og meget gerne også uden at det behøver en ekstra separat forstærker.

Jeg er derfor på udkig efter et godt 2.1 system, fx pc-højtalere.

Tv-et har optisk lydudgang, og jeg forestiller mig derfor et lydsystem med aktiv sub, med optisk indgang, fj.betj volumenkontrol og styring af to satellitter.

Det skal syne af så lidt som muligt og lyd så godt som muligt i prislejet 1.000kr plus/minus...

Jeg skeler lidt til dette sæt:

http://dk.europe.creative.com/products/ ... duct=18043

da det har små satellitter og generelt får gode ord med.

Er jeg helt galt afmarcheret?

Jeg købte iøvrigt 3 små kvalitetssatellitter hos Tape Connection sidste år. Kan ikke lige huske mærket, men de er trods den beskedne størrelse relativt tunge og var også sat ned fra 799,- til 99/stk. Så jeg går ud fra at de spiller godt. (Kunne ikke lade være med at købe dem til den pris ;-)

Så en anden mulighed var at finde en aktiv sub der kunne styre disse tre som to fronter og en center. Meget gerne også uden ekstra forstærker; Altså, en sub og tre satellitter med styring af volumen på subben og lyd fra tv til sub via optisk indgang eller almindelig minijack...

Kan det lade sig gøre?

Har 'This is It' der ligger og venter på at blive spillet med noget ordentlig lyd. -Den kommer ikke på før det er på plads ;-)

Håber på lidt gode bud.

Mvh Velsing