Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels brugere.

Jeg står i den situation som så mange nu står i til tider. Tvet skal skiftes ud, og mangler hjælp på det område angående hvad jeg skal vælge. Lige pt. er jeg i besiddelse af et Samsung tv og det har jeg været glad nok for (just to notice).

Men som i kan se emnefeltet har jeg nogle spørgsmål der skal stilles.

Jeg ved ikke om det ville være smart at gå ud og købe tv nu, med alt det nye teknologi der er på vej. Jov, de ville nok være billigere tverne af den grund (måske?) men er på udkig efter et ret godt tv, hvis man kan sige det sårn'.. Så det ville nok ikke være tidspunktet at købe nu?

Det leder så videre til næste spørgsmål. Jeg har holdt øje med CES messen her og der når der har været tid og må godt nok sige jeg er imponeret over alt den nye teknologi der er i vente. Grundet det ville det så ikke være smart at vente og se hvad der kommer af spændende tv i 2010 og evt. afvente anmeldelser fra denne side af?

Nu har jeg jo holdt øje med alle producenterne og jeg er gået nok lidt blank hvad angår hvad jeg skal holde øje med? Hvilke tver skal man forvente noget af, eller hvilken producent?

Der er ikke egentlige krav, men dog nogle få. Det skal minimum være 46" og nok højst en 60", og så går jeg efter et tv som virkelig kan noget, med god kvalitet og alt det der og designmæssigt skal det helst heller ikke fejle noget.. Og nej, det behøves ikke være tyndt som græs hvis det er det der skal stå i vejen!

Håber at høre fra jer! :)

Jeg har også lige et andet spørgsmål. Jeg vil gerne, eller rettere skal have investeret i en Blu-ray-afspiller og så denne artikel hvor der blev præsenteret nogle fra Sony af som så meget lovende ud:
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1263054650

Jeg har så kigget på den første af dem BDP-S770, og kan se at der står den understøtter USB? Hvad gavn kan man drage af det? Vil det sige man kan ligge film på et USB stik og så spille den gennem Blu-ray-afspilleren? Eller er det til andet brug?

Og btw. Hvad skal man forvnte de nye tver kommer til at koste? Hvor stort et tv kan jeg få for cirka 10.000 ,-? Eller kan der ikke svares på det nu?
Senest rettet af PepperDude 13 jan 2010, 10:20, rettet i alt 2 gange.
PepperDude skrev:Hej Flatpanels brugere.

Jeg står i den situation som så mange nu står i til tider. Tvet skal skiftes ud, og mangler hjælp på det område angående hvad jeg skal vælge. Lige pt. er jeg i besiddelse af et Samsung tv og det har jeg været glad nok for (just to notice).

Jeg ved ikke om det ville være smart at gå ud og købe tv nu, med alt det nye teknologi der er på vej. Jov, de ville nok være billigere tverne af den grund (måske?) men er på udkig efter et ret godt tv, hvis man kan sige det sårn'.. Så det ville nok ikke være tidspunktet at købe nu?

Det leder så videre til næste spørgsmål. Jeg har holdt øje med CES messen her og der når der har været tid og må godt nok sige jeg er imponeret over alt den nye teknologi der er i vente. Grundet det ville det så ikke være smart at vente og se hvad der kommer af spændende tv i 2010 og evt. afvente anmeldelser fra denne side af?

Nu har jeg jo holdt øje med alle producenterne og jeg er gået nok lidt blank hvad angår hvad jeg skal holde øje med? Hvilke tver skal man forvente noget af, eller hvilken producent?

Der er ikke egentlige krav, men dog nogle få. Det skal minimum være 46" og nok højst en 60", og så går jeg efter et tv som virkelig kan noget, med god kvalitet og alt det der og designmæssigt skal det helst heller ikke fejle noget.. Og nej, det behøves ikke være tyndt som græs hvis det er det der skal stå i vejen!

Hvis penge er et vigtigt krav så er der håndøre at spare ved eks. at købe en 46"/50" G10 - NU. Men om du skal vente kommer vel an på om du kommer til at anvende alt det nye lir de nye tv får (3D, WiFi, internet etc.)?

Designmæssigt er det sony, lg og samsung du skal kigge efter for de har nogle utrolig flotte tv rundt om hjørnet - mens panasonic halter gevaldig efter ! Men om billedet kvaliteten følger med disse flotte skærme må tiden vise 8)..

Min mavefornemmelse fortæller mig at panasonic kommer til levere den bedste billedkvalitet.. men deres design pyha :s (ifht de andre spillere altså).
Rod1983 skrev:
PepperDude skrev:Hej Flatpanels brugere.

Hvis penge er et vigtigt krav så er der håndøre at spare ved eks. at købe en 46"/50" G10 - NU. Men om du skal vente kommer vel an på om du kommer til at anvende alt det nye lir de nye tv får (3D, WiFi, internet etc.)?

Designmæssigt er det sony, lg og samsung du skal kigge efter for de har nogle utrolig flotte tv rundt om hjørnet - mens panasonic halter gevaldig efter ! Men om billedet kvaliteten følger med disse flotte skærme må tiden vise 8)..

Min mavefornemmelse fortæller mig at panasonic kommer til levere den bedste billedkvalitet.. men deres design pyha :s (ifht de andre spillere altså).
Som Rod1983 skriver, hvis du vil ha god billedekvalitet til en meget billig pris her og nu, så er et panasoic G10 et rigtig bud, desværre er designet ikke noget at skrive hjem om.
Personligt, ville jeg klart vente til de nye modeller kommer, synes der er rigtig mange spændende og rigtig flotte skærme og billedekvaliteten bliver altid bedre fra år til år.
Af Jimmy P
Jeg er en af dem som stod i dilemmaet og jeg har lige bestilt et lg 50ps8000 Jeg ville gerne have det bedste, men jeg er nok samtidig en nærigrøv så jeg syntes at lg`en passede til mig til en pris på 9000 kr.

Jeg vil da også meget gerne have 3d og wifi og alt hvad der ellers høre til. Men besluttede at min pengepung ikke var til det + at der kommer nyt hele tiden. Ved ikke om der findes børnemodeller indenfor flad skærme, men 3d skulle jo være det helt nye i 2010. Ergo de er dyre i år og har (måske) nogle børne fejl som formentlig bliver rettet til 2011. Dette er selfølgelig kun personlige spekulationer og jeg aner ikke om det passer.

Men det er i hvertfald nogle af de tanker jeg har gjort mig inden jeg bestilte.
Af xcardman
Uvikling inden for 3D er først lige skudt i gang.
så man kan rolig vente og se tiden an, det bliver også bedre med tiden.
husk 3D er bare en ny ting, så vi alle kan skifte vores tv ud
Af MarTor
Hej,

Jeg står lidt i samme "dilemma", men må tilstå, at jeg i første omgang venter og ser hvad de nye 3D TV kommer til at koste.

Derudover så tror jeg kun, at de eksisterende modeller bliver billigere jo nærmere vi kommer lanceringsdatoerne for de nye TV. Der skal jo trods alt skabes plads på hylderne (på et eller andet tidspunkt :)).

Men jeg er helt enig med de andre. Der er højest sandsynlig en række børnesygdomme og, som der også nævnes, der kommer hele tiden nye ting. Omvendt er der også noget sjovt/spændende i at være med på den første bølge (og nogle skal jo tage tæskene for at fejlene kan blive rettet ;)).

Hvad og hvem man skal holde øje med tror jeg først man rigtigt kan gennemskue når der begynder at komme anmeldelser (med mindre man har nogle favoritter man følger tæt). Jeg kan i hvert fald heller ikke helt gennemskue om producenterne benytter samme 3D teknologi(er) og hvis ikke, hvilken der så er at foretrække.

Men personligt glæder jeg mig til at se om Panasonic's nye TV kan levere varen mht. ren billedkvalitet, da alle synes at mene, at de er banner-førere inden for denne diciplin. Og derudover har jeg altid været glad for Sony's produkter, men er på ingen måder så loyal at de ikke kan erstattes, så dem glæder jeg mig naturligvis også til at se hvad kan levere.

Lad endelig høre hvad du beslutter dig for. :)
Af PepperDude
Tak til jer alle sammen for jeres svar!

Jeg tror jeg vil gøre bedst af bare at vente, og så se på nogle anmeldelser når vi når så langt for kan virkelig ikke bestemme mig for hvilke model det skal være og hvem man skal holde øje med, så jeg venter på anmeldelserne, og selvfølgelig skal jeg også lige se priserne an ;)

Jeg har også lige et andet spørgsmål. Jeg vil gerne, eller rettere skal have investeret i en Blu-ray-afspiller og så denne artikel hvor der blev præsenteret nogle fra Sony af som så meget lovende ud:
http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1263054650

Jeg har så kigget på den første af dem BDP-S770, og kan se at der står den understøtter USB? Hvad gavn kan man drage af det? Vil det sige man kan ligge film på et USB stik og så spille den gennem Blu-ray-afspilleren? Eller er det til andet brug?
Af madass32
hvis man ser lidt økonomisk på det.

køb et 42G10 nu 7000,- brug det nogle år indtil OLED

køb et 42G20 når det kommer måske marts ca. 11-13000 kr.

køb et 42G10 nu 7000,- sælg det til efteråret til ca. 3000,- og køb et 42G20 til ca.8000 giver en total på 12000,- ca. samme pris som ny prisen på 42G10, men du har gode TV fra nu af:)

baseret på prisudvikling de sidste par år