Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moskoviak
Hey all,

Har kigget på Philips 47PFL8404H til kr. 9.100, Samsung LE46B755 til kr. 9.300 og Samsung UE46B8050 til kr. 15.200.

Jeg har brug for lidt input. Jeg er en "almindelig" TV-seer og har først nu stiftet bekendtskab med begreber som "shadowing" og "clouding". Jeg ser TV via min Yousee HD-boks og har en PS3.

Jeg vil gerne forsøge at investere mine penge fornuftigt. Har indskrænket mig til ovenstående hvilket måske er helt skævt, men ellers er jeg bange for at jeg aldrig får investeret :)
Jeg er med på at B8050 formegentlig er en bedre skærm, da den jo koster en del mere end de andre, men mon jeg har brug for den mer-investering?

Tak til jer der vil svare - GODT NYTÅR
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Til almindeligt Tv og specielt hvis du har analoge kanaler, så mener jeg du vil være bedre tjent med et plasma-Tv. Der er jo mange Tv på markedet, så det er med at finde et der bedst opfylder behovene, og umiddelbart synes jeg Panasonics plasma-Tv lyder som mere oplagte valg for dig.

Hvad er prisrammen cirka? Skal det være 46-47 tommer? Bliver 50 tommer f.eks. for stort? Du kan typisk få et bedre Tv ved at satse på 50 tommer segmentet.
Dog findes der Panasonic TX-P46G15, som jeg synes er en af de bedste 46 tommer modeller.
Af Moskoviak
Tak Rasmus.

Jeg kørte i Hi-Fi Klubben på Frb., men de havde desværre ikke Panasonic G15 udstillet. Der kommer en op at hænge onsdag og der tager jeg derned og kigger igen. Han sagde at den kunne larme lidt??

Min prisrammen er omkring 10.000 +/-

Jeg tog også en tur forbi Fona i Frb. Centret. Der talte jeg med en medarbejder og spurgte til Plasma vs. LCD vs. LED. Det skinnede klart igennem at han var tilhænger af LED "fordi farve-gengivelsen var bedre og strømforbruget lavere". Han viste mig en LED skærm fra Philips. Men det er jo væsentligt dyrere.

Men hvad betyder det i kroner når vi snakker strømforbrug? Hvor meget strøm bruger dit TV hos en gennemsnitsfamilie og hvad er forskellen i kroner på Plasma, LCD og LED?

Jeg skal op i min. 46 tommer, da der er 4 meter fra sofa til væg. Er du/I enig?

Tak