Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasper30
Hej,

Jeg har lige bestilt et Panasonic 50"V10 hos www.komplett.dk (de havde den til 12.999) - men jeg er efterfølgende blevet i tvivl om det er det korrekte køb - Jeg har læst at V10'eren har 4 blæsere og at disse larmer en del :(.

Jeg har pt. et 32" CRT Sony trinitron med et godt billede og den siger nada. Jeg har før haft en Xbox i huset med leverede den tilbage pga. larmen - så jeg er ikke sælrlig tolerant hvad angår larm/lyde.

1. Er det et fejlkøb ? (set i lyset af at jeg er lydfølsom).

2. hvis ja hvilket TV skal jeg så vælge ? (tog mig adskillige mdr. at komme frem til at det skulle være V10'eren)
Af Peter VTEC
En V10 larmer ikke fra blæserne med mindre den er defekt, du har valgt en rigtig god skærm og jeg ville ikke fortryde den.
Af Chopra
Hvad med G10'eren.. Jeg købte den for en måneds tid siden i troen om at sådan et nyt tv naturligvis var lydløst.. Det er det bestemt ikke. Selv på et par meters afstand og med lyd på kan man sagtens høre blæseren. Vil det sige det er defekt eller er det ganske normalt for modellen? "Normalt" skal lyden skrues op på den anden side af 10 for at man ikke bemærker støjen..
Af Peter VTEC
Jeg kender ikke så meget til G10´ern, men de V10 jeg har hørt i et stuemiljø har ikke sagt noget.

Der har dog været noget skriveri rundt omkring at en G10 støjer mere end V10 gør men jeg vil ikke gøre mig klog på det idet jeg ikke har personlig erfaring med G10.
kasper30 skrev:Jeg har lige bestilt et Panasonic 50"V10 hos www.komplett.dk (de havde den til 12.999) - men jeg er efterfølgende blevet i tvivl om det er det korrekte køb - Jeg har læst at V10'eren har 4 blæsere og at disse larmer en del :(.
Hvornår bliver den leveret? V10 modellen er vist svær at få fat på efterhånden, så det er interessant, hvis de har flere hos Komplett.dk
Af kasper30
Har ikke fået en ordrebekræftigelse på den endnu men de skriver at de har 19 i ordre til 8. januar (dog stadig ubekræftiget).
Af cybamerc
Mine forældre har et V10 og blæserne er bestemt ikke generende. Dels fordi støjniveauet er meget lavt, dels fordi lyden har en, for blæsere, behagelig karakter - lavfrekvent og konstant. Ingen blæsere havde naturligvis været at foretrække; men jeg tvivler på, at det er noget, du vil lægge mærke til ved normalt brug.
Af Cutter
Men efter længere tids brug kommer der jo en del støv og skidt,,,og så larmer de nok lidt mere! Ligsom det sker ved en pc, hvis den ikke bliver renset, engang imellem.
Af andy83
har selv både v10 og g10 og har da aldrig oplevet at blæserne kan høres når der er lyd på. slet ikke fra flere meters afstand. sikker på du har vendt dit tv den korekte vej^^