Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Natskyggen
Jeg har et Panasonic V10 og er ellers glad for det, men i omkring 3 dage har der ikke været under tekster på TV2, jeg troede først det var en fejl fra TV2 og ventede på de ville komme igen men nej ingen tekster på film og lignede mere.
Jeg har prøvet at opdatere fjernsynet med det hjalp ikke. hvordan kan denne fejl opstå, tekstern kommer vel sammen med billedet.
Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre ? :((

Hilsen Natskyggen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du er ikke kommet til at deaktivere underteksterne selv? Der bør være en knap i skærmens menu, hvor du kan slå undertekster til og fra på digitale kanaler.
Af Danneck
Enten er underteksterne deaktiveret med knappen ved siden af tekst-tv ellers er der inde i menuen en forkert indstilling af sproget eksempelvis svensk eller lignende.
Af Natskyggen
Knappen ved siden af tekst TV er vel kun hvis man skal bruger tekst TV tekst, de sender kun en gang imellem og hvis jeg bruger den når der er tekst TV tekst kommer der også tekst, men når der ikke er denne tekst til rådighed er der ingen tekst.
Jeg har alle mine indstillinger på Dansk under Indstillinger - undertekst - Sprog.

Under Billedeindstillinger - Undertekst/indstillinger kan man vælge Standard/ Nedsat hørelse her er indstillingen Standard bruger man Nedsat hørelse kommer teksten fra tekst TV og køre også når der tales dansk. Jeg kan ikke finde nogle muligheder for at deaktivere underteksterne og de fungere også fint på alle andre kanaler.

I formiddag så jeg på tekst TV at visse fjernsyn skulle få problemer med teksten fra TV2 fra 10. Jan. 2010. Der stod videre at TV2 afviser dette og de i længe har sendt digital tekst. Men måske er det disse problemer jeg allerede nu er løbet ind i.
Af hlm
:) Du får undertekster fra TV2 ved at ændre sprogindstillinger til 'dansk' i menu - indstillinger - sprog for de forskellige tekstformer.
Hilsen hlm